Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

Tramvaje se vratily na dvě zrekonstruované tratě v Brně

dpmbV neděli 31. srpna 2020 úspěšně skončily letošní tramvajové výluky v ulicích Veveří a Nové sady. Opravy obou tramvajových tratí a všech tří zastávek stály 106 mil. Korun. Opravy vodovou a kanalizace pak stály 39 milionů Korun. Zrekonstruovalo se celkem 1400 metrů tramvajové trati, 4700 metrů čtverečních vozovky.

První opravy se týkaly ulice Nové sady. Na fotografiích níže vidíte nově opravené tramvajové zastávky Soukenická a Křídlovická. Zastávky mají novou dlažbu a jsou osazeny „francouzským obrubníkem“ pro nástup do vozidla přímo z hrany nástupiště. Jsou tak plně bezbariérové. Zastávka Soukenická také konečně obdržela přístřešky. Ty jsou nového vzhledu a jsou na nich umístěny názvy zastávek. První takové se objevily v červnu na všech nástupištích na Nových Sadech.

27.8.2020   zastávka Křídlovická
Zastávka Křídlovická.

3.9.2020   zastávka Soukenická
Zastávka Soukenická.

Na dalších fotografiích pak vidíte nově osazený živý trávník v celém úseku tratě. Samozřejmě výjimkou, kde trávník není, jsou přejezdy, přechody a prostory samotných zastávek. Trávník byl vypěstován v lesní školce nedaleko Brna a na místo převážen v malých 50 cm rolích a postupně instalován na upravenou zeminu vybavenou zavlažovacím zařízením. O zářijových víkendech pak bude postupně probíhat ještě pokládka travnatých pásů s květinami.

27.8.2020   ul. Nové sady
27.8.2020   ul. Nové sady (2) 27.8.2020   ul. Nové sady (1)

Zrekonstruovaná tramvajová trať Nové sady.

Další fotografie se pak týkají tramvajové tratě v ulici Veveří, po jejím otevření a za plného provozu MHD. Trať čekala na rekonstrukci téměř jedno desetiletí, poslední dva roky zde tramvaje jezdily sníženou rychlostí a občas došlo i k haváriím. Trať je připravena na budoucí nápor tramvají, jelikož tudy povede odkloněná trasa při uzavírce ulice Žabovřeské.
Na první fotografii je úsek mezi zastávkami Konečného náměstí a Grohova, kde je zachycena na fotografii tramvaj ČKD K2P ev. č. 1119 na lince 11 na kurzu 01110.

2020 09 02@1119@@ul. Veveří
Tramvaj ČKD K2P ev. č. 1119.

2.9.2020   ul. Veveří
Pohled na zrekonstruovanou tramvajovou trať v ul. Veveří.

Další dvě fotografie jsou z úseku poblíž zastávek Grohova, kde zrovna projíždí, kde na první fotografii projíždí tramvaj ČKD K2R03-P ev. č. 1040 na lince 11 kurzu 01101. Druhá fotografie je pak detail na samotnou opravenou trať a ulic (dopravní značení, jízdní pruhy, přechody).

2020 09 02@1040@@ul. Veveří
Tramvaj ČKD K2R03-P ev. č. 1040.

Další dvě fotografie ukazují opravený úsek poblíž Žerotínova náměstí. Vyfotografovány byly zde také dvě tramvaje ČKD T3R.PV ev. č. 1517+1558 na lince č. 12 na kurzu 01213 a ČKD Tatra K2P ev. č. 1026 na lince č. 11 na kurzu 01104. Nutno uvést, že tramvaje typu ČKD K2P v Brně postupně najíždí své poslední kilometry – jsou postupně odstavovány a v provozu nahrazovány novými tramvajemi EVO2 (Drak). V provozu už jich je pouze 17 kusů.

2020 09 02@1517@@ul. Veveří
Tramvaj ČKD T3R.PV ev. č. 1517.

2020 09 02@1026@@ul. Veveří
Tramvaj ČKD K2P ev. č. 1026.

Na dalších fotografiích jsou pak obě zastávky Grohova, které jsou nově vydlážděné a bezbariérové – stejně jako zastávky v ulici Nové sady. Jsou zde také nové přechody pro chodce a vodorovné značení, upozorňující na průjezd tramvají. Na fotografiích jsou zachyceny obě zastávky i s tramvajemi ČKD DS T3R ev. č. 1665+1666 na lince č. 3 kurzu 00301 a ČKD T3G ev. č. 1634+1631 na lince č. 12 kurzu 01207. Na třetí fotografii je pak pohled na ulic se zastávkou Grohova směr centrum.

2020 09 02@1666@@Grohova
Tramvaj ČKD DS T3R ev. č. 1666.

2020 09 02@1634@@Grohova
Tramvaj ČKD T3G ev. č. 1634.

2.9.2020   zastávka Grohova
Zastávka Grohova.

Celý průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajových tratí Nové sady a Veveří můžete shlédnout zde.

Aktualizováno 7. 9. 2020 14:31

Jste zde: