Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Výluky ochromily o minulém víkendu většinu brněnských tramvajových linek

dpmbO víkendu 21. – 22. listopadu 2020 probíhalo naráz několik stavebních prací na tramvajových tratích v Brně. První probíhaly na tramvajové trati mezi zastávkami Celní a Krematorium. V sobotu byly ve směru do centra, v neděli ve směru z centra. Jednalo se o podbíjení kolejnic.

Druhé stavební práce se týkaly výměny kolejových objektů a výhybky v centru Brna poblíž vlakového nádraží v ulici Benešova.

22.11.2020   ul. Benešova
22.11.2020   Hlavní nádraží 22.11.2020   ul. Vídeňská

Číst dál: Výluky ochromily o minulém víkendu většinu brněnských tramvajových linek

Řidičům Dopravního podniku města Brna slouží nové odpočinkové místnosti a WC

dpmbŘidiči Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) mohou volné chvíle trávit v nově vybavených odpočinkových místnostech. Dopravce tak pokračuje ve zvelebovaní zázemí pro zaměstnance, tentokrát ve vozovnách Komín a Husovice. Souběžně pokračuje projekt obnovy sociálního zázemí pro řidiče na konečných zastávkách, jen letos DPMB obměnil tři buňky, v příštím roce přijdou na řadu další čtyři.

„Chceme, aby se řidiči cítili dobře nejen přímo při výkonu své profese, ale i v době, kdy mají přestávku a potřebují si vydechnout. Odpočinkové místnosti ve vozovnách Komín a Husovice získaly novou výmalbu a vybavení, jak vidíte na fotografii níže, po Novém roce k nim přibudou nová zázemí v Medlánkách, a to jak pro řidiče autobusů, tak tramvají,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

DPMB bunka (1)

Číst dál: Řidičům Dopravního podniku města Brna slouží nové odpočinkové místnosti a WC

Situace v Dopravním podniku města Brna v době epidemie koronaviru

dpmbVe středu 4. listopadu 2020 proběhl v rádiu rozhovor s generálním ředitelem Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) Ing. Milošem Havránkem. Ten uvedl zajímavá fakta a čísla týkající se nákazy Covid-19 a samotného fungování DPMB.

Úbytek cestujících v souvislosti s vyhlášeným nouzovým stavem?
V měsíci říjnu byl DPMB co se týče v počtu přepracovaných cestujících cca na 35 % oproti normálnímu stavu ve stejném měsíci v minulých letech. Samozřejmě to ale nelze říct paušálně. Jsou oblasti, kde tomu tak není – například přeprava cestujících do fakultních nemocnic nebo do průmyslových zón. Naopak výrazně nižší je přeprava do univerzitních celků.


COVID (2)


 

Číst dál: Situace v Dopravním podniku města Brna v době epidemie koronaviru

Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v jízdních řádech

dpmb

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou vozik a podnik přistoupil k opačnému značení – těch spojů, které obsluhují vozidla s vysokou podlahou.

„Nízkopodlažnost vozů MHD je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent,“přiblížil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Vozy DPMB Celkem kusů Nízkopodlažních % nízkopodlažních
Autobusy bus 320 300 94%
Trolejbusy tbus 135 112 83%
Tramvaje tram 309 179 58%

Číst dál: Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v...

Z brněnských ulic zmizely další Karosy, tentokrát typ B 931 E

dpmbV průběhu letošního roku postupně Dopravnímu podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) přišly čtyři desítky nových autobusů, z toho 20 autobusů SOR NS 12 a 20 autobusů Solaris Urbino 18 IV. generace ve facefliftované verzi. DPMB tak pokračuje ve velkém ve vyřazování autobusů Karosa B 931 E.1707.

2011 08 25@7422@BSE 67 39@Brno
Již vyřazená Karosa B 931 ev. č. 7422.

Dodání a jejich provoz
Autobusy typu Karosa B 931 (E) byly do Brna dodávány postupně v letech 1998 – 2001 v celkovém počtu 56 kusů (ev. č. 7419 – 7474). Vozy ev. č. 7419 – 7445 byly typu Karosa B 931.1675 a byly vyřazeny všechny v roce 2015, vozy od ev. č. 7446 jsou pak typu Karosa B 931 E.1707 a jejich vyřazování započalo v roce 2019. Autobusy během dvou desítek let aktivně jezdily na všech dekádách, a to jak na denních, tak na nočních kurzech.

Číst dál: Z brněnských ulic zmizely další Karosy, tentokrát typ B 931 E

Jste zde: