Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zahájí v neděli 7. března 2021 rekonstrukci tramvajové tratě v úseku mezi zastávkami Důl Zárubek a Hranečník. Jde zároveň o další z úseků vybraných ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

30.1.2021   Důl Zárubek
Současný stav tramvajové trati u zastávky Důl Zárubek.

Číst dál: V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

Nová konečná zastávka autobusu v Krásném Poli

Na přelomu roku 2020/2021 byl dokončen nový zastávkový záliv v městské části Ostrava – Krásné Pole. Tato budoucí nová autobusová zastávka se nachází poblíž tramvajové zastávky l. č. 5 Krásné Pole. V nedávné době přesněji dne 1. prosince 2020 byla v Krásném Poli zprovozněna nová autobusová zastávka Krásné Pole, škola.

10.1.2021   Krásné Pole
Nově vybudovaný autobusový záliv poblíž tramvajové zastávky Krásné Pole linky č. 5.

Číst dál: Nová konečná zastávka autobusu v Krásném Poli

Nová autobusová zastávka v Ostravě

dpoOd úterý 1. prosince 2020 dojde ke zprovoznění nové jednosměrné autobusové zastávky s názvem Krásné Pole, škola. Zastávku bude obsluhovat autobusová linka č. 46 jezdící v trase Polanka – Polanka, střed – Kovošrot – Fibichova – Svinov náměstí – Svinov mosty – Francouzská – Poruba vozovna – Pustkovecká – Krásné Pole, školaKrásné Pole, Družební a zpět. Nová zastávka bude obsluhována pouze ve směru ke konečné zastávce Krásne Pole, Družební.

1.12.2020   Krásné Pole, škola (1)

Číst dál: Nová autobusová zastávka v Ostravě

Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

dpoZařazování nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG výrazně mění diverzitu vozového parku městského dopravce v moravskoslezské metropoli. Jako první novým kloubákům ustoupily poslední vysokopodlažní Karosy, dalším typem autobusů, který z ostravských ulic také rychle mizí, jsou patnáctimetrové Solarisy Urbino 15 a brzy už na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) nepotkáme ani nízkopodlažní Citelisy z produkce tehdejší společnosti Irisbus Iveco (dnešní Iveco Bus).

Již v listopadu 2020 byla desítka z celkových jedenácti tehdy provozních ostravských vozů Irisbus Citelis zahrnuta v nabídce na odprodej na webu DPO. Jako jediný provozní nakonec v ulicích Ostravy zůstává nejmladší vůz. Ale pojďme postupně...

2019 01 13@7019@5T9 9815@Garáže Hranečník
Autobusy Irisbus Citelis 12 M v garážích Hranečník.

Číst dál: Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

dpoPo ukončení provozu vysokopodlažních autobusů typu Karosa v Ostravě dne 7. listopadu 2020, kdy dlouhou etapu jejich provozu ukončil symbolicky vůz Karosa B 941 E ev. č. 4285, se již pomalu také vědělo, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zprovoznění všech nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG přistoupí k odstavování také zbývajících patnáctimetrových autobusů Solaris Urbino 15. Pojďme se tedy ohlédnout za historií těchto autobusů, kterých v ulicích Ostravy jezdilo rovných třicet.

Píše se rok 2000, kdy se v březnu do Ostravy dostal první autobus značky Solaris Bus & Coach. Jednalo se o plně nízkopodlažní patnáctimetrový autobus Solaris Urbino 15. V Ostravě vůz obdržel ev. č. 7601 a v období od března do června 2000 sloužil jako předváděcí vůz po různých DP v ČR: prezentován byl v Brně, Českých Budějovicích, Děčíně, Liberci, Pardubicích, Plzni, Praze, Olomouci a Zlíně, tehdy ještě na polských registračních značkách P 51 1700. Stal se vůbec prvním exportovaným autobusem polské společnosti Solaris do zahraničí.

2013 03 06@7601@OSB 59 31@ul. Horní
2013 03 06@7601@OSB 59 31@Poliklinika 2013 03 01@7601@OSB 59 31@Garáže Hranečník

Autobus Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.

Číst dál: V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

Jste zde: