Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) získal pravomocné společné povolení stavebního záměru elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha. Na zhotovitele stavby infrastruktury nyní DPP připravuje veřejnou zakázku, kterou vyhlásí v nejbližších měsících. Odhadované stavební náklady činí přibližně 300 milionů korun. Zahájení samotné stavby DPP předpokládá na přelomu letošního a budoucího roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Po dokončení stavby se autobusová linka č. 119 změní na trolejbusovou linku č. 59, na kterou bude DPP nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy.
Autobusová linka č. 119 v podání autobusu SOR CITY NB 18 ev. č. 6899, který byl vyfotografován na konečné zastávce Nádraží Veleslavín.




Trolejbusy typu Škoda 25 Tr Citelis 1B končí v Brně po 14 letech služby, což je výrazně méně, než je předpokládaná životnost trolejbusů. Jejich postupné odstavování z provozu započalo v prosinci 2021, a to z důvodu zařazování nových trolejbusů Škoda 27 Tr do provozu. Další zajímavostí je, že trolejbusy 25 Tr končí dříve, než starší typy Škoda 14 Tr, 15 Tr a 22 Tr, i když i tyto trolejbusy čeká v brzké době ukončení provozu.
To, o čem se v dopravních kruzích již nějakou dobu mluvilo, se zřejmě brzy stane skutečností. Řeč je o stěhování autobusových garáží v Ostravě-Porubě. Celý areál, na který na jižní straně navazuje tramvajová vozovna, leží v lukrativní zóně a už delší dobu je v hledáčku developerů..jpg)