V ostravské části Poruba se cestující dočkají rozsáhlejší rekontrukce tramvajové trati, než Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) původně zamýšlel. 12. listopadu 2021 totiž DPO zveřejnil novou zakázku s názvem „PJD na ul. Opavská II“, která nahrazuje původní z března 2021, jež byla zrušena.
I v nové zakázce se jedná o rekonstrukci tramvajové trati na ulici Opavské v Ostravě-Porubě, v rámci níž dojde k úpravě stávající klasické konstrukce na novou s pevnou jízdní drahou (tzv. W-tram), jejímu zatravnění a ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

Současný stav tramvajové trati na ul. Opavská u křižovatky s ulicí 17. listopadu.




Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) získal pravomocné společné povolení stavebního záměru elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha. Na zhotovitele stavby infrastruktury nyní DPP připravuje veřejnou zakázku, kterou vyhlásí v nejbližších měsících. Odhadované stavební náklady činí přibližně 300 milionů korun. Zahájení samotné stavby DPP předpokládá na přelomu letošního a budoucího roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Po dokončení stavby se autobusová linka č. 119 změní na trolejbusovou linku č. 59, na kterou bude DPP nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy.
Trolejbusy typu Škoda 25 Tr Citelis 1B končí v Brně po 14 letech služby, což je výrazně méně, než je předpokládaná životnost trolejbusů. Jejich postupné odstavování z provozu započalo v prosinci 2021, a to z důvodu zařazování nových trolejbusů Škoda 27 Tr do provozu. Další zajímavostí je, že trolejbusy 25 Tr končí dříve, než starší typy Škoda 14 Tr, 15 Tr a 22 Tr, i když i tyto trolejbusy čeká v brzké době ukončení provozu.