Nový typ tramvaje EVO2 se ještě ani pořádně nestihl rozjezdit v plném provozu a už jsou na světě první stížnosti. Toto drážní vozidlo, o kterém jsme vás poprvé informovali v souvislosti s jeho premiérou na veletrhu Czech Raildays 2012, vadí lidem především kvůli své hlučnosti. V Liberci, pro který byl tento prototyp určen, podle tamních obyvatel při průjezdu tramvaje vše drnčí a třese se.
"Myslím, že nasazení této tramvaje je krok skoro o třicet let zpátky, kdy se nám tady vše klepalo. A když teď projede ta nová, zase drnčí okna i skleničky," vysvětlil pro server iDNES.cz Josef Kronďák, jenž bydlí na ulici 5. května, kudy tramvaje také projíždějí, už desítky let. Jeho žena se pak nebála hluk tramvaje EVO2 přirovnat dokonce k burácení sovětských tanků, které do Liberce vtrhly při invazi v roce 1968.
Pan Konďák je prozatím jediným občanem, který podal oficiální stížnost. Avšak vzhledem k dosavadnímu nezájmu liberecké radnice o tuto problematiku zvažuje pan Konďák ještě chvíli počkat a pak sepsat hromadnou petici, na které mu již přislíbili účast i další občané z okolí.




Před třiceti lety, tedy 25. 1. 1983, naposledy do pravidelného provozu v Praze vyjela tramvaj T1, předchůdkyně legendární T3. První tramvaj typu T1 (tehdy se označovala římským číslem T I) projela pražskými ulicemi při předváděcí jízdě 22. listopadu 1951. Jednalo se o elegantní vůz zcela nové koncepce, která vycházela z amerických vozů PCC, vybavený dvěma dvounápravovými podvozky.
Česká pošta je dnes jediný státní podnik, který provozuje velký počet vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). V současné době má ve svém vozovém parku přes 470 CNG vozidel. V nejbližší době přibude dalších 10 nákladních vozidel na zemní plyn. Provoz vozidel hodnotí jako bezproblémový a již zaznamenala úsporu nákladů na pohonné hmoty.