Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Změna organizace dopravy v oblasti Rychvaldu

Od 15. 6. 2014 dojde k zásadním změnám v provozu příměstských linek  č. 553, 557, 558, 591 a 592 v oblasti Rychvaldu.

Cílem projektu je především zefektivnění dopravní obsluhy v této oblasti a zavedení taktové dopravy v relacích Orlová – Rychvald – Ostrava a Orlová – Rychvald – Bohumín znamenající zpravidelnění nabídky spojů v uvedených relacích, snadnější zapamatovatelnost odjezdů a podstatné zlepšení návazností na dálkovou železniční dopravu na zastávce Ostrava,hlavní nádraží a částečně také na zastávce Bohumín,Nový Bohumín, žel.st.

Z linek 557 a 558 jedoucích z Bohumína bude možno na zastávce Rychvald,Městský úřad ráno přestoupit na linky 553 a 591 do Ostravy a odpoledne až do večera opět z linek č. 553 a 591 z Ostravy na linky č. 557 a 558 do Bohumína. 

Číst dál: Změna organizace dopravy v oblasti Rychvaldu

Změny jízdních řádů ve společnosti Arriva Morava od 15. června 2014

arriva-male

Přehled změn:

MHD Krnov

Linka č. 806

spoj č. 5 - Krnov, st. Hranice odjezd v 7:05 do zastávky Krnov,Cvilín, točna s příjezdem 7:26, upraveny časy odjezdů v nácestných zastávkách
spoj č. 11 - Krnov, st. Hranice odjezd v 14.10 do zastávky Krnov, Cvilín, točna s příjezdem 14:31, upraveny časy odjezdů v nácestných zastávkách

MHD Třinec

Linka č. 709
spoj č. 16 uspíšen o 2 minuty a nově obsluhuje zastávku Třinec, Konská, ZD

Linka č. 713
spoj č. 15 uspíšen o 2 miinuty
spoj č. 34 nejede od 28.6.2014 do 31.8.2014

Další změny od 15. června u Arriva Morava

Zdroj: Arriva Morava a.s.
 

Dopravní podnik Ostrava zkouší další elektrobus, tentokrát z Číny

Dne 20. května, krátce po 21. hodině večerní dorazil do ostravských autobusových garáží Hranečník čínský elektrobus BYD (RZ: 72-BDH-9), vůz obdržel ev. č. 9990. Poté byl odvezen do vozovny trolejbusů, kde bude po dobu testování parkovat. Ve vozovně trolejbusů došlo k seznámení s elektrobusem a potřebným zaškolení dílny a řidičů.

9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...

Elektrobus BYD eBUS-12 (ev. č. 9990) v ulicích Ostravy.

Elektrobus BYD eBUS-12 má délku klasických 12 metrů. Na jedno nabití je výrobcem udáván dojezd 250 km při spotřebě 130 kW / 100 km. Obsaditelnost cestujícími je podobná s klasickým 12m vozidlem. Baterie jsou umístěny hned za kabinou řidiče nad přední nápravou, v zadní části vozu pod podlahou a na střeše vozidla, vyráběny jsou tak jako zbytek elektrobusu firmou BYD. Vůz je vybaven pouze dvojicí dveří. Výrobcem tohoto elektrobusu je společnost BYD Coach Company, Ltd., která spadá pod výrobce BYD Auto Co., Ltd., který má své sídlo v Číně.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zkouší další elektrobus, tentokrát z Číny

Blíží se konec „sedmistovek“ v Moravskoslezském kraji?

Karosy řady B 731/732 - běžný obrázek autobusového provozu ve většině československých měst na přelomu 80. a 90. let. S jejich výrobou se začalo na počátku 80. let v tehdejší společnosti Karosa n. p. Vysoké Mýto a výroba téhož typu pouze s drobnými úpravami přežila i transformaci firmy na akciovou společnost a své modernější nástupce získaly "sedmistovky" až v roce 1997, do té doby se jich ale stihlo vyrobit několik tisíc kusů. Následkem nezastavitelně se zvyšujícího stáří těchto vozů, nedostačujících parametrů a velkého technologického pokroku ve výrobě nejen autobusů, začal tento typ postupně upadat a dopravci jej ve svém vozovém parku začali již v 2. polovině 90. let obměňovat za modernější vozidla.

Moravskoslezský kraj zaznamenal velký úpadek těchto vozů především počátkem 21. století a dnes se v této oblasti na pravidelných linkách MHD vyskytuje již jen jediný kus. Jedná se o vůz typu Karosa B 732.1652, vyrobený v roce 1990, který náleží Městskému dopravnímu podniku Opava a. s. a pod evidenčním číslem 111 zde odkrajuje již 25. rok svého provozu. V posledních letech zastával převážně funkci dílenského (především odtahového) vozu, ale po požáru trolejbusové vozovny (20. října 2013) byl vůz pro nedostatek provozuschopných vozidel nasazen opět do pravidelného linkového provozu. V současnosti se na pravidelných linkách vyskytuje už jen minimálně, podle potřeby dopravce. Jeho zatím poslední známý výjezd se datuje na přelom soboty a neděle 7. a 8. června 2014, kdy zajišťoval provoz na nočních linkách. Z tohoto provozního dne vám také přinášíme několik fotografií.

Číst dál: Blíží se konec „sedmistovek“ v Moravskoslezském kraji?

Nová CNG plnicí stanice je v Hodoníně

vemexPro veřejnost bude otevřena od 19. června další stanice, kde již natankujete CNG, a sice v Hodoníně. Tato stanice na Průmyslové ulici nabízí klasický zákaznický standard jako při tankování benzinu či nafty.V Jihomoravském a Zlínském kraji je to již sedmá stanice a velmi brzy se otevřou další.Stanice je umístěna v areálu České pošty a funguje ve zkušebním provozu.

cpsPoslední rok byl nárůst CNG vozidel v ČR 53 procent, v tom nemá CNG mezi alternativními palivy u nás žádnou konkurenci.„Na stlačený zemní plyn u nás jezdí už více než 7 tisíc vozů, což je o dva tisíce více než před rokem. Vývoj struktury vozidlového parku u nás je dlouhodobě nepříznivý, jednoznačně musí narůstat počty nových vozidel na alternativní paliva. Tomu rychle přizpůsobujeme i počet plnicích stanic. Jen Vemex plánuje v letošním roce otevřít celkem 9 CNG stanic,“ říká Hugo Kysilka, marketingový ředitel společnosti Vemex. „Vemex hodlá v příštím roce 2015otevřít dalších 15 plnicích stanic,“dodává Hugo Kysilka.

„Optimální počet CNG stanic pro Českou republiku je 200 až 300 stanic a tento počet během 3 až 5 let nepochybně v ČR bude postaven,“ říká Jan Ruml, výkonný ředitel Českého plynárenského svazu. Spotřeba stlačenéhozemního plynu pro automobily se loni v Česku zvýšila meziročně o 44 procentna zhruba 22 milionů metrů krychlových. Za posledních pět let se tedy ztrojnásobila.

Číst dál: Nová CNG plnicí stanice je v Hodoníně

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: