Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce historických autobusů v Dopravním podniku Ostrava

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) eviduje ve svém depozitáři několik zajímavých exemplářů historických autobusů, které dokumentují přepravu cestujících ve 20. a na počátku 21. století. Tyto vozy se DPO snaží udržet v pravidelném provozu a čas od času musí projít pravidelnou údržbou nebo rozsáhlejší opravou.

Minulý rok došlo na opravu autobusu Solaris Urbino 15 ev. č. 7601, kde došlo k opravě rámu podlahy s výměnou podlahové překližky a podlahové krytiny, přečalounění sedadel a oprava laku. Další vůz který se dočkal minulý rok opravy byl autobus Karosa ŠM 11 ev. č.5842 na kterém došlo ke generální opravě motoru a převodovky.

Letošní rok je ve znamení generální opravy autobusu Karosa B 731 ev. č. 6160. Oprava probíhá v garážích Hranečník a dotkne se karoserie, ale také motoru. Autobus bude dokončen v roce 2023 a k jeho představení dojde na Dni ostravských dopraváků, který se koná v měsíci záři.

2022 07 20@6160@OVB 23 92@Garáže Hranečník (1)

Číst dál: Rekonstrukce historických autobusů v Dopravním podniku Ostrava

Nudíte se? Kupte si autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus, opět se vám naskýtá jedna možnost – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) v aktualizované nabídce na webových stránkách nabízí vedle pracovních strojů a osobních automobilů k prodeji také Karosu B 952 E ev. č. 9213, která poslední roky sloužila pro výcvik nových řidičů. Vůz původního čísla 6554 z roku 2006 je k mání za minimální cenu 30 tisíc včetně DPH. Lhůta pro podávání nabídek je do 3. června.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Úspěšný byl prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Ty v březnu 2021 odkoupila pracovní agentura Recra Moravia za nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH za kus. V České republice ale nakonec nezůstaly, v dubnu totiž byly odprodány dopravní firmě Kłosok z polského města Żory. Dopravce se se svým vozovým parkem podílí na zajištění dopravní obslužnosti v celkem šesti polských městech, kromě čtyř měst Slezského vojvodství, která jsou nedaleko Ostravy (Wodzisław Śląski, Rybnik, Pszczyna, Zabrze) má pobočky také ve Wrocławi a dolnoslezském Dzierżoniówě.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus. Poté byly k vidění za cenu i 79 tisíc. Vozy 7627 a 7629 byly pražskou firmou odprodány do Portugalska - přesněji do města Matosinhos společnosti ViaMove – Soluçoes de Mobilidade, Lda. Tato společnost je vlastněná společnostmi Resende Actividades Turísticas a Maia Transportes Maré de Matosinhos. Zmíněná společnost ViaMove – Soluçoes de Mobilidade, Lda. provozuje dopravu v okolí měst Matosingos, Gondomar, Maia, Porto a Valongo

V zatím poslední ryze autobusové výprodeji DPO z března letošního roku byly zařazeny vozy, které se nepodařilo prodat při předchozích pokusech a prodávající šel výrazně s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy byla půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta to byla desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě to bylo osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si autobus!

24 elektrobusů dodá do Ostravy Solaris

dpoVítězem zakázky na dodávku celkem 24 elektrobusů Dopravnímu podniku Ostrava a.s. (dále DPO) se stala společnost Solaris Bus & Coach sp. z o.o., a to s dvanáctimetrovými vozy o kapacitě 80 osob. Díky průběžnému nabíjením na konečných (OppCharge), zvládnou vozy denní dojezd až 400 km. Rychlonabíjení by nemělo zabrat více než 10 minut, během dne by bylo možné až 12x (podmínky výběrového řízení požadovaly 18 takovýchto cyklů) a množství takto dobité energie by mělo vystačit na cca 30 km.

2022 05 07@5011@EL1 83AY@Hranečník

Číst dál: 24 elektrobusů dodá do Ostravy Solaris

Oslavy 70. let trolejbusů v Ostravě

dpoV sobotu 8. října 2022 pořádal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) spolu s Kroužkem přátel MHD v Ostravě akci k výročí 70. let trolejbusové dopravy v Ostravě. Připomeňme že trolejbusová doprava slavila toto své výročí již v květnu letošního roku, ale akce byla uspořádána až nyní.

2022 10 08@3902@@Dům vodohospodářů
Historický trolejbus Škoda 17 Tr ev. č. 3902 odbavuje cestující v zastávce Dům vodohospodářů.

Číst dál: Oslavy 70. let trolejbusů v Ostravě

Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

dpoTramvajový most spolu se zastávkou Dolní na ulici Plzeňské projde rekonstrukcí. Zakázka se jmenuje Rekonstrukce mostu č. 5-020 na ul. Plzeňská a jejím investorem je přímo Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO).

Tuto veřejnou zakázku vyhrála společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, a.s. a provede ji za 46 351 162 CZK bez DPH. Na tuto stavbu byla čerpána dotace z Operačního programu Doprava EU v předpokládané výši cca 80 %.

5.8.2022   Rekonstrukce mostu na ul. Plzeňské (1)

8.4.2022   Most na ul. Plzeňské (1)
Průběh stavebních prací na rekonstrukci mostu na ul. Plzeňské ze dne 8. dubna 2022.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: