Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Jihomoravském kraji jezdí nový dopravce – ČSAD Ústí nad Orlicí

Od 1. října 2021 vzešly v platnost další nově uzavřené smlouvy na obslužnost regionálních linek v Jihomoravském kraji v rámci Výběrového řízení IDS JMK – části 1 – 34. Tentokrát se jedná o části 13-16, kdy jde o výkony za více jak 600 milionů korun. Jedná se o výkony na většině linek na Blanensku a na více jak polovině linek na Boskovicku, celkem v pracovních dnech o 48 kurzů. Jedná se o linky č. 152, 157, 162, 167, 222, 226, 230-235, 240, 250, 252-253, 256, 258-262, 301 a 313.

O tyto části VŘ se ucházeli dopravci ZDAR, ČAD Blansko, Busline-Tarmak nebo ČSAD Ústí nad Orlicí. Vítězem se stal dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí z koncernu ICOM transport, který tak nahradil ČAD Blansko, který v těchto oblastech byl silným hráčem mnoho let, ještě i za dob veřejné linkové dopravy (VLD) v minulém století. Tento dopravce zcela na regionálních linkách v kraji skončil, cestující s ním už jezdí pouze na linkách MHD v Blansku a Adamově.

18.9.2021   Boskovice aut. st.

Číst dál: V Jihomoravském kraji jezdí nový dopravce – ČSAD Ústí nad Orlicí

Tornádo na Jižní Moravě zasáhlo také provoz integrované dopravy

Čtvrtek 24. června se vryje do paměti nejen všem obyvatelům Jižní Moravy. Tisíce příspěvků, videí, zpráv kolují nejen po celém Česku, ale i po světě. Nyní se podíváme na to, jak tento „přírodní živel“ narušil Integrovanou dopravu v Jihomoravském kraji.

034 DSC 7437

033 DSC 7434
Autobus Irisbus Crossway LE 12 M RZ 6B2 9386 dopravce Bors Bus sešrotovaný u obce Mikulčice. Vůz v době tornáda jel na lince č. 572 kurzu 57201, střetl se s ním a odletěl desítky metrů ze silnice. Řidič vylétl za jízdy z autobusu, následně skončil z mnoha zraněními v nemocnici a podrobuje se několika operacím. Autobus vezl tři cestující, z nichž přežila jedna mladá studentka, která taktéž bojuje ve špitále se životem.

Číst dál: Tornádo na Jižní Moravě zasáhlo také provoz integrované dopravy

Jihomoravští dopravci v některých oblastech začali od května jezdit podle nově uzavřených smluv

idsjmkNa začátku dubna 2021 byly uzavřeny smlouvy pro zbývající části výběrového řízení IDS JMK na dopravní obslužnost regionálních autobusových linek v Jihomoravském kraji v částech 1-34.

Pevné smlouvy jsou uzavřené od 1. května 2021 do 30. září 2030 s následujícími dopravci . Na všech kurzech linky č. 201 a části výkonů linky č. 157 místo dopravce ČAD Blansko nově jezdí dopravce BDS - BUS. Na linkách v oblastech Veselsko, Hodonínsko a Strážnicko místo dopravce VYDOS BUS jsou dva dopravci – ČSAD Kyjov Bus a ČSAD Hodonín. I nadále obhájili svoje oblasti tito dopravci. BDS BUS na linkách na Bítešsku a Pozořicku, Tourbus na Vyškovsku, Čsad Tišnov na Tišnovsku a Kuřimsku, ČSAD Kyjov Bus na Kyjovsku. Jedná se o části číslo 1 – 5, 11-12, 22, 30, 32-33.

2021 05 07@@6J7 1608@Židenice nádraží
Autobusy SOR CN 12 vyfotografované na zastávce Židenice nádraží.

Číst dál: Jihomoravští dopravci v některých oblastech začali od května jezdit podle nově uzavřených smluv

Kolejový trojúhelník Semilasso v Brně je již po rekonstrukci

V pondělí 22. března 2021 zahájily Brněnské vodárny a kanalizace dlouho očekávanou rekonstrukci kolejového trojúhelníku Semilasso, spojující ulice Kosmovu a Palackého třídu v Králově Poli.

Havarijní stav komunikací, chodníků i tramvajové trati už dlouho trápí brněnské řidiče, obyvatele Králova Pole i Dopravní podnik města Brna (dále jen DPMB). Viditelně nejhorší byly propadené panely a dlažební kostky na silnicích. Oprav za 42 mil. Kč se tak postupně v průběhu letošního roku dočkají komunikace, chodníky, kanalizace, vodovod, 350m dvoukolejné tramvajové trati i trolejové vedení. DPMB využije odklonů šalin a vymění staré ojeté koleje i ve smyčce Královo Pole nádraží. Vše ukazují fotografie níže.

2021 03 23@1643@@Semilasso
23.3.2021   Semilasso (1) 23.3.2021   Semilasso

Číst dál: Kolejový trojúhelník Semilasso v Brně je již po rekonstrukci

Odstartovala II. etapa stavby v ulici Žabovřeské v Brně

V lednu 2021 byla zahájena II. etapa stavebních prací v ulici Žabovřeské v Brně, která potrvá dva roky. První stavební práce spočívaly ve vytrhávání kolejnic a panelů tramvajové tratě linky č. 1, která musí nové čtyřproudé komunikaci v této ulici, kterou projede denně průměrně 40 tisíc vozidel. Stavební práce budou stát více jak 2 mld. Kč.

18.2.2021   II. etapa ulice Žabovřeské (1)

Číst dál: Odstartovala II. etapa stavby v ulici Žabovřeské v Brně

Jste zde: