Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Vysokomýtský závod Iveco Bus přerušil výrobu

ivecobusZ důvodu nestability v dodávaných dílech způsobeného šířením COVID-19 a s přihlédnutím k vývoji situace v České republice, rozhodl zaměstnavatel Iveco Czech Republic, a. s. o přerušení výroby ve Vysokém Mýtě.

Po odpolední směně v pátek 27. března 2020 firma zahájila přechodné utlumení výroby z důvodu překážky v práci na straně zaměstnavatele pro prostoj. Do konce měsíce března s významně omezeným počtem zaměstnanců proběhne dokončení nezbytných technologických a logistických procesů a zakonzervování výroby před následným restartem, který firma předpokládá po Velikonocích. Cílem opatření je minimalizovat dopady na zaměstnanost a konkurenceschopnost firmy.

8.6.2019   Výrobní linka s autobusy Iveco Crossway v různých modifikacích
Autobusy Iveco Crossway na výrobní lince ve výrobním závodě Iveco Bus ve Vysokém Mýtě.

Číst dál: Vysokomýtský závod Iveco Bus přerušil výrobu

Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Od 1. března 2021 je povinost v prostředcích hromadné dopravy mít zakrytá ústa a nos pomocí respirátoru FFP2 nebo vyšší.

Omezení v dopravě platné od 1. září 2020
Ministerstvo zdravotnictví České republiky opětovně zavedlo od 1.  září 2020 k opětovnému zavedení povinnost chránit si nos a ústa ochrannými prostředky (rouškou) ve všech prostředcích veřejné hromadné dopravy, a to na území celé České republiky.

Omezení v dopravě platné od 14. srpna 2020
Z důvodu zhoršené epidemiologické situaci byla v Moravskoslezském kraji dne 14. srpna 2020 znovuobnovena povinost v dopravních prostředcích chránit si nos a ústa ochrannými prostředky (rouškou). Tato povinost platí v okresech Ostrava-město, Opava, Nový Jičín a Karviná.

Omezení v dopravě platné od 1. července 2020
S účinností od 1. července 2020 je celorepublikově ukončena povinnost nošení roušek a jiných ochranných pomůcek, které kryjí nos a ústa v prostředcích veřejné dopravy. 

Ovšem nastávají výjimky a to Moravskoslezský kraj – přesněji okresy Karviná a Frýdek-Místek. V těchto okresech je zhoršená epidemiologická situace. V těchto okresech platí přísnější bezpečnostní opatření například restaurace zavírají dříve, nebo také je v dopravních prostředcích veřejné dopravy stále povinnost nosit roušku nebo jiného prostředku, který zakryje nos a ústa. Povinnost nošení roušek se týká několika linek Dopravního podniku Ostrava, které zajíždějí do těchto zmíněných okresů. Jedná se o linky č. 23, 29, 30, 39, 71, 81 a trolejbusovou linku č. 101. Ochranné prostředky (roušky) je povinnost si nasadit na zmíněných linkách na hranici zmíněných okresů (Karviná, Frýdek-Místek).

Číst dál: Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

„Obyčejné“ problémy měst a jejich „smart“ řešení: konference Smart city v praxi na veletrhu AMPER už popáté

smart cityCharakteristickým jevem v současném vývoji inovativních technologií je prolínání odvětví, jimž tyto technologie slouží. Prolínají se tak navzájem různé průmyslové obory a odnedávna také průmyslové trhy a veřejné služby. To, co moderním technologiím otevírá dveře do sféry veřejných služeb, je koncept smart city – strategické řízení měst, obcí a regionů, jimž moderní technologie pomáhají být příjemným místem k životu, a následně hospodářsky prosperovat.

Číst dál: „Obyčejné“ problémy měst a jejich „smart“ řešení: konference Smart city v praxi na veletrhu AMPER...

Tramvaj ve finském Tampere - první vůz

Tramvaje v Tampere vyjedou s cestujícími poprvé 9. srpna 2021, to je nejnověji oznámené datum. V tomto městě vzniká celý tramvajový provoz na zelené louce, přičemž v dávné minulosti zde jezdily trolejbusy. Současná obslužnost města je zajišťována autobusy a několika elektrobusy.

Průběh stavby tramvajové trati v Tampere (3)
Průběh stavebních prací na novém tramvajovém provozu ve finském městě Tampere.

Ve Finsku jezdí nyní tramvaje jen v Helsinkách, zde ovšem na úzkém rozchodu 1000 mm, zatímco v Tampere jde o rozchod standardní 1435 mm a jen pro doplnění uvádíme, že místní železnice je unikátně širokorozchodná na 1524 mm. O průběhu stavby jsme napsali reportáž dříve.

Číst dál: Tramvaj ve finském Tampere - první vůz

Stovka českých elektrobusů a další perspektivy v klimatické nouzi s omezenými financemi: zpráva z konference „Elektrické autobusy pro město VIII“

proelektrotechniky maleDne 27. listopadu 2019 se v Praze konal osmý běh konference „Elektrické autobusy pro město“, organizované firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která je provozovatelem tohoto portálu. Konference, které se zúčastnilo přes 150 zástupců dopravců, municipalit, průmyslu, škol a dalších zainteresovaných osob a organizací, byla pořádána opět jako součást mezinárodního veletrhu Czechbus, tentokrát v nových prostorách výstaviště PVA EXPO v Praze-Letňanech. Tato mezinárodní konference se konala pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR a Dopravného podniku mesta Košice.

Konference27 11
Pohled na účastníky konference.

Číst dál: Stovka českých elektrobusů a další perspektivy v klimatické nouzi s omezenými financemi: zpráva z...

Výběr dopravce
Jste zde: