Dne 23. dubna 2024 zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) veřejnou zakázku s názvem ,, Modifikace 18 m autobusu pro potřeby marketingu“. Předmětem zakázky bude přestavba článkového autobusu pro prezentační (marketingové) účely DPO. Předpokládaná cena zakázky by měla být 1 040 000 Kč bez DPH. Kritéria této zakázky jsou: 70 % celková cena bez DPH a 30 % doba realizace díla.
Foto: Zadávací dokumentace DPO.
Rozdělení autobusu z návrhu DPO bude na dvě části
Přední část:
V této části by podle DPO mělo být pouze 6-9 homologovaných sedadel i se sedadlem řidiče. Další místa k sezení budou v podobě gaučů, lavicí atd.. Dále také bude nahrazena současná podlahová krytina novou imitující vzor dřeva s touto úpravou také dojde k úpravě boku interiéru a střechy autobusu, aby ladil s podlahovou krytinou. Přední část vozidla by měla sloužit převážně k prezentačním účelům.
Foto: Zadávací dokumentace DPO.
Zadní část:
V této části (za kloubem) bude instalována kuchyň, regály pro prezentační (marketingové) věci DPO) . V zadní části by měly být zachovány 4 homologované sedadla. Prostor mezi přední a zadní části by měl být oddělen v kloubu kyvnými dveřmi.
Vybavení kuchyně:
- Nerezový dřez s vodovodní baterií
- Nádrže na čistou a špinavou vodu
- Kávovar pro 25 až 30 káv denně
- Mikrovlnná trouba
- Průtokový ohřívač na teplou vodu
- Lednice
- Výrobník ledu
Foto: Zadávací dokumentace DPO.
Dále z veřejné zakázky je možné vyčíst, že DPO požaduje dovybavit vozidlo klimatizačními jednotkami (v přední a zadní části autobusu), audio-video rozvody, nezávislým elektrickým rozvodem 230 V, nezávislý zdroj energie (elektrocentrála).
V přiložené technické dokumentaci je vyobrazen nákres autobusu Solaris Urbino 18 CNG, ale také autobusu Solaris Urbino 18 II. generace, který DPO ovšem nikdy neprovozoval.
Zdroj: Zadávací dokumentace DPO.