Rok 1994 byl rokem, kdy Dopravní podnik Ostrava zařadil první tramvaje ČKD T6A5 do pravidelného provozu. Jednalo se o deset vozů s evidenčními čísly 1101 až 1110. Interiér těchto tramvají byl vybaven koženkovými sedačkami podobně jako tramvaje ČKD KT8D5. Lakování ostravských ,,téšestek“ bylo již v novém schématu složeném z modré, bíle a žlutooranžové barvy.
V roce 1995 DPO přijal dalších 10 tramvají ČKD T6A5 s evidenčními čísly 1111–1120. Tyto tramvaje byly vybaveny informačním systémem BUSE a sedačkami potaženými látkou. Prvních deset vozů bylo později modernizováno, aby měly stejné prvky interiéru a exteriéru.
V roce 1996 DPO obdržel dalších 10 tramvají s evidenčními čísly 1121–1130, a posledních osm vozů bylo zařazeno do pravidelného provozu v roce 1997 a jednalo se o vozy s evidenčními čísly 1131–1138. Nejnovější tramvaje měly tmavá skla a jeden přední stěrač, čímž se lišily.
Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1119 vyfotografována ve smyčce Hranečník.
V roce 2019 byly tramvaje ČKD T6A5 spojeny do třívozových souprav a sloužily jako posilová doprava na festivalu Colours of Ostrava.
Vyřazování vozů
V březnu a dubnu roku 2019 začal DPO odstavovat a vyřazovat první tramvaje typu ČKD T6A5, konkrétně vozy 1106 (který byl 14. října 2019 opět zařazen do provozu), 1110, 1131 a 1135.
O rok později, v březnu 2020, byl vyřazen vůz 1119. V roce 2021 byly vyřazeny vozy 1109, 1112 a 1116.
V roce 2022 byl proces vyřazování urychlen, protože do provozu přibyly nové tramvaje Škoda 39T ForCity Smart. V tomto roce byly vyřazeny vozy 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1111, 1115, 1118, 1122, 1123, 1130, 1132, 1134, 1136 a 1137.
V roce 2023 byly vyřazeny vozy 1108, 1113, 1114, 1117, 1126, 1129 a 1138.
Vůz s evidenčním číslem 1111 byl zachován jako historický vůz.
Již vyřazená tramvajová souprava ČKD T6A5 ev. č. 1131+1135 odstavená v areálu Dílen DPO v Ostravě-Martinově.
Oficiální ukončení provozu tramvají ČKD T6A5 v Ostravě nastalo ve čtvrtek 29. června 2023. Byl vypraven jeden samostatný vůz a jedna souprava na dělených směnách linky č. 3. Poté byly v 18:30 přistaveny ve smyčce Nádraží Vítkovice, kde dojela i třívozová souprava tramvají ČKD T6A5. Kolem 18:50 se tramvaje vydaly směrem ke smyčce Zábřeh.
Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1127 vyfotografována v zastávce Antonína Poledníka.
Fotografie č. 1: Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1127 vyfotografována ve smyčce Dubina.
Fotografie č. 2: Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1127 vyfotografována u zastávky Josefa Kotase.
Fotografie č. 3 - 4: Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1127 vyfotografována při průjezdu ulicí Opavská.
Fotografie č. 5: Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1127 vyfotografována při průjezdu ulicí Pavlovova.
Fotografie č. 6: Souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. č. 1127 vyfotografována ve smyčce Zábřeh.
Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1128 vyfotografována poblíž zastávky Josefa Kotase.
Fotografie č. 1: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1128 vyfotografována u zastávky Josefa Kotase.
Fotografie č. 2: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1128 vyfotografována při průjezdu ulicí Pavlovova.
Fotografie č. 3 - 4: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1128 vyfotografována ve smyčce Zábřeh.
Fotografie č. 5 - 6: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1128 vyfotografována u zastávky ÚMOb Jih.
Třívozová souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. 1125 byla vyfotografována poblíž zastávky SPORT ARÉNA.
Třívozová souprava tramvají ČKD T6A5 vedená vozem ev. 1125 byla vyfotografována poblíž zastávky Josefa Kotase.
Fotografie č. 1: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1133 vyfotografována v zastávce Palkovského.
Fotografie č. 2: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1124 vyfotografována v zastávce Nádraží Vítkovice spolu s vozem ev. č. 1125.
Fotografie č. 3: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1128 vyfotografována při průjezdu ul. Ruské.
Fotografie č. 4: Tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1133 vyfotografována poblíž zastávky Václava Jiříkovského.
Podle posledních informací bude 25 tramvají T6A5 spolu s třemi autobusy Solaris darováno do ukrajinského města Konotop.