Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Lanovka mezi Pisárkami a Univerzitním Kampusem v Brně je blíže realizaci

dpmbDopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) učinil další krok směrem k vybudování nové lanovky. Krajský úřad nyní bude rozhodovat, zdali lanovka má významný vliv na okolí, a tudíž bude zdlouhavý a plnohodnotný proces EIA, nebo dostane povolení bez průtahů proto, že významně neovlivňuje životní prostředí.

Lanovka bude mít nástupní stanici na křižovatce ulic Pisárky a Lipová, v místě současného výjezdu z pisárecké vozovny tramvají, tudíž zde bude umožněn přestup z běžných linek MHD, a zajistí spojení do nově vybudovaného kulturně sportovního pavilonu na Výstavišti. Dále povede mezi pavilonem Z a uvedeným novým pavilonem k mezistanici Riviéra u Bauerovy ulice. Poté vystoupá nad řekou Svratkou a nad lesem k Univerzitnímu kampusu, kde bude mezistanice přibližně za internátem sestřiček. Poté pojede na konečnou umístěnou hned vedle nově budovaného přestupního terminálu šaliny u nemocnice Bohunice (viz. fotografie). Lanovka tak značně uleví přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, nejvíce lince 25, která Pisárky a Kampus spojuje nyní. DPMB má již vybraného projektanta a spočítané náklady na stavbu ve výši cca 0,5 mld. Kč.

2009 10 08@Univerzitní Kampus

Číst dál: Lanovka mezi Pisárkami a Univerzitním Kampusem v Brně je blíže realizaci

Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

dpmbPrávě se chystáte přečíst velice zajímavý článek, týkající se vypravování vozidel z vozového parku brněnského Dopravního podniku (dále jen DPMB) na linky brněnské MHD. Většina z Vás ví, jaké typy tramvají, trolejbusů a autobusů jezdí na jakých linkách. Běžné vypravování vozidel je závislé na kapacitě vozidel (jsou linky kde je potřeba standardní vozidlo, na jiných zase kapacitnější), na rozřazení vozidel do vozoven a jaké linky jezdí z jaké vozovny (jedna určitá linka patří pod nějakou vozovnu, a každá vozovna má určité typy vozidel), a také například na typu konečné zastávky určité linky - jsou tramvajové linky ukončené úvratí, tak zde musí jezdit obousměrné tramvaje, jsou linky, kde musí z důvodu průjezdnosti jezdit například jen minibusy (linka č. x55) nebo sem nesmí kloubová vozidla (linka č. 52 Žebětín Ríšova).

Málokdo ovšem ví, že existuje spousta výjimek a speciálních vypravení, která mají jiný - zajímavý původ. A s těmito se právě v tomto článku seznámíme.

2021 02 04@7522@2BA 3977@Ondráčkova
Povinná minibusová výluková linka č. x55 v ulici Ondráčkově, vůz Dekstra Bus LF 38 ev. č. 7522.

Číst dál: Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

dpmbV sobotu 9. ledna 2021 odstartovaly v Brně dva větší stavební projekty, které ovlivňují provoz všech tramvajových linek ve městě. Jedná se o výluky v ulicích Žabovřeská a Lesnická.

2021 01 15@1221@@Rosického nám.
Souprava ex. pražských tramvají ČKD T6 ev. č. 1221+1227, byly vyfotografovány při obsluze zastávky Rosického náměstí.

Číst dál: Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

dpmbDne 27. ledna 2021 byla podepsána kupní smlouva na dodávku nových trolejbusů do Brna. Proběhlo několik výběrových řízení, z nichž je nakonec vítězem se stala společnost Škoda Electric a.s. z Plzně. V rámci plnění bude do Brna do 360 dnů od podpisu smlouvy dodáno 20 nových kloubových trolejbusů s možností uzavření další dílčí kupní smlouvy na dalších 20 kusů v letech 2022 až 2024.

Bude se jednat o čtyřdveřové kloubové vozy, které budou klimatizované a plně nízkopodlažní. Sedačky budou pohodlné, částečně čalouněné, trolejbusy budou vybavené USB nabíječkami a LCD informačními monitory. Samozřejmostí bude také vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Délka vozu je 18 metrů, šířka 2,55m, výška 3,4m. Výkon vozidla 250kW a max. rychlostí 65km/h. Celkový počet cestujících bude 123.

27Tr Brno
Trolejbusy Škoda 27 Tr, Foto: DPMB.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

Dopravní podnik města Brna představil plán investic pro rok 2021

dpmbV tiskové zprávě ze dne 16. prosince 2020 představil Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) jaké největší investice jej čekají v příštím kalendářním roce. Stavební i strojní investice se uskuteční i přesto, že je podnik ve ztrátě způsobené letošní situaci kolem pandemie nemoci covid-19. Investice budou v celkové výši necelé 1,3 miliardy korun.

Stavební investice DPMB
Již v sobotu 9. ledna 2021 odstartují dvě hlavní stavby ve městě Brně. První bude kompletní rekonstrukce ulice Lesnické – kanalizace, vodovod a další sítě. V rámci stavebních prací se za 89 milionů korun opraví 600 metrů dvoukolejné tramvajové tratě, které budou zahrnovat jak rekonstrukci tramvajového svršku, tak trolejového vedení, napájecích kabelů i dvou tramvajových zastávek v ulici. Za téměř 100 milionů korun pak bude postaven tramvajový tunel a přeložka tramvajové trati v ulici Žabovřeské, které tak uhnou výstavbě nových komunikací Velkého městského okruhu.

Ulice Žabovřeská
Ulice Žabovřeská.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna představil plán investic pro rok 2021

Jste zde: