Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Brně staví novou manipulační trolejbusovou trať mezi Líšní a Slatinou

dpmbV letošním roce započne tří letá stavba nové mimoúrovňové křižovatky a dalších objektů v oblasti Tomkově náměstí. Stavba se pak od příštího roku bude týkat i linek MHD.

Nová trolejbusová trať Brno (1)
Stavba nové trolejbusové manipulační trati v Brně mezi Líšní a Slatinou.

Číst dál: V Brně staví novou manipulační trolejbusovou trať mezi Líšní a Slatinou

Lanovka mezi Pisárkami a Univerzitním Kampusem v Brně je blíže realizaci

dpmbDopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) učinil další krok směrem k vybudování nové lanovky. Krajský úřad nyní bude rozhodovat, zdali lanovka má významný vliv na okolí, a tudíž bude zdlouhavý a plnohodnotný proces EIA, nebo dostane povolení bez průtahů proto, že významně neovlivňuje životní prostředí.

Lanovka bude mít nástupní stanici na křižovatce ulic Pisárky a Lipová, v místě současného výjezdu z pisárecké vozovny tramvají, tudíž zde bude umožněn přestup z běžných linek MHD, a zajistí spojení do nově vybudovaného kulturně sportovního pavilonu na Výstavišti. Dále povede mezi pavilonem Z a uvedeným novým pavilonem k mezistanici Riviéra u Bauerovy ulice. Poté vystoupá nad řekou Svratkou a nad lesem k Univerzitnímu kampusu, kde bude mezistanice přibližně za internátem sestřiček. Poté pojede na konečnou umístěnou hned vedle nově budovaného přestupního terminálu šaliny u nemocnice Bohunice (viz. fotografie). Lanovka tak značně uleví přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, nejvíce lince 25, která Pisárky a Kampus spojuje nyní. DPMB má již vybraného projektanta a spočítané náklady na stavbu ve výši cca 0,5 mld. Kč.

2009 10 08@Univerzitní Kampus

Číst dál: Lanovka mezi Pisárkami a Univerzitním Kampusem v Brně je blíže realizaci

Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

dpmbPrávě se chystáte přečíst velice zajímavý článek, týkající se vypravování vozidel z vozového parku brněnského Dopravního podniku (dále jen DPMB) na linky brněnské MHD. Většina z Vás ví, jaké typy tramvají, trolejbusů a autobusů jezdí na jakých linkách. Běžné vypravování vozidel je závislé na kapacitě vozidel (jsou linky kde je potřeba standardní vozidlo, na jiných zase kapacitnější), na rozřazení vozidel do vozoven a jaké linky jezdí z jaké vozovny (jedna určitá linka patří pod nějakou vozovnu, a každá vozovna má určité typy vozidel), a také například na typu konečné zastávky určité linky - jsou tramvajové linky ukončené úvratí, tak zde musí jezdit obousměrné tramvaje, jsou linky, kde musí z důvodu průjezdnosti jezdit například jen minibusy (linka č. x55) nebo sem nesmí kloubová vozidla (linka č. 52 Žebětín Ríšova).

Málokdo ovšem ví, že existuje spousta výjimek a speciálních vypravení, která mají jiný - zajímavý původ. A s těmito se právě v tomto článku seznámíme.

2021 02 04@7522@2BA 3977@Ondráčkova
Povinná minibusová výluková linka č. x55 v ulici Ondráčkově, vůz Dekstra Bus LF 38 ev. č. 7522.

Číst dál: Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

dpmbV sobotu 9. ledna 2021 odstartovaly v Brně dva větší stavební projekty, které ovlivňují provoz všech tramvajových linek ve městě. Jedná se o výluky v ulicích Žabovřeská a Lesnická.

2021 01 15@1221@@Rosického nám.
Souprava ex. pražských tramvají ČKD T6 ev. č. 1221+1227, byly vyfotografovány při obsluze zastávky Rosického náměstí.

Číst dál: Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

dpmbDne 27. ledna 2021 byla podepsána kupní smlouva na dodávku nových trolejbusů do Brna. Proběhlo několik výběrových řízení, z nichž je nakonec vítězem se stala společnost Škoda Electric a.s. z Plzně. V rámci plnění bude do Brna do 360 dnů od podpisu smlouvy dodáno 20 nových kloubových trolejbusů s možností uzavření další dílčí kupní smlouvy na dalších 20 kusů v letech 2022 až 2024.

Bude se jednat o čtyřdveřové kloubové vozy, které budou klimatizované a plně nízkopodlažní. Sedačky budou pohodlné, částečně čalouněné, trolejbusy budou vybavené USB nabíječkami a LCD informačními monitory. Samozřejmostí bude také vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Délka vozu je 18 metrů, šířka 2,55m, výška 3,4m. Výkon vozidla 250kW a max. rychlostí 65km/h. Celkový počet cestujících bude 123.

27Tr Brno
Trolejbusy Škoda 27 Tr, Foto: DPMB.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

Jste zde: