Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava testuje opory ke stání na zastávkách

Na začátku měsíce června Dopravní podnik Ostrava a.s. nainstaloval na tramvajových nástupištích zastávek "Dům energetiky" v obou směrech zkušebně nové prvky, tzv. opory ke stání. Inspiroval se na nových nástupištích Svinov mosty horní zastávka, kde se podobné opory ke stání objevily po jejich celkové rekonstrukci v roce 2012 a dále také u provozovatelů zastávek MHD v jiných městech. Tyto jednoduché prvky zastávkového mobiliáře mohou cestujícím, čekajícím na svůj spoj, usnadnit pobyt na nástupištích. Umožňují se pohodlně opřít a ulevit tak alespoň částečně dolním končetinám.

Na nástupišti směrem do centra zvolil dopravce řešení ze dvou samostatných opěradel umístěných na zábradlí, ve směru do Poruby byla použita vodorovnou ocelovou trubku v délce jednoho pole zábradí. Všechny instalované prvky jsou s povrchovou upravou v barvě žluté, a zapadají tak do barevného řešení zastávek DPO. V případě potvrzeného zájmu cestujících chtěl by tyto prvky instalovat DPO i na jiná tramvajová nástupiště. Na webu DPO probíhá anketa, kterému konkrétnímu řešení byste dali přednost.

Odkaz na anketu

27.6.2014 - O...

Opora ke stání typ A

27.6.2014 - O...
27.6.2014 - O...

Opora ke stání typ B

Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Změna organizace dopravy linek MHD obsluhující zastávku Most M. Sýkory v Ostravě

Od neděle 15. 6. 2014 do soboty 30. 8. 2014 dojde ke změně organizace provozu na trasách autobusových a trolejbusových linek č. 22, 29, 30, 38, 71, 101, 105, 106, 108, 109, 111, 112 a 113 z důvodu oprav na ul. 28. října u zastávky Most M. Sýkory.

Organizace provozu linek MHD

  • Trolejbusová linka č. 101 bude v celé délce své trasy nahrazena autobusy.
  • Spoje linek č. 22, 29, 30, 101 a denní spoje linky č. 38 (v době od 04:25 h do 23:00 h) pojedou po svých obvyklých trasách. Pouze u zastávky Most M. Sýkory pojedou objížďkou po místních komunikacích - po ul. Havlíčkovo nábřeží a Biskupská.
  • Zastávka Most M. Sýkory na ul. 28. října bude dočasně přemístěna na provizorní zastávku na ul. Biskupské. Provizorní zastávka bude umístěna v pravém odbočovacím pruhu (bude dočasně zrušen) před křižovatkou s ul. 28. října.
  • Spoje linek č. 71, 105, 106, 108, 109, 111, 112, 113 a noční spoje linky č. 38 (v době od 23:00 h do 04:25 h) pojedou odklonem přes zastávku Most Pionýrů.
  • Veškeré noční přípoje na zastávce Most M. Sýkory se dočasně přesouvají na zastávku Most Pionýrů.
  • Pro umožnění přestupů na/z linky č. 29 a 30 bude na ul. Českobratrské, před křižovatkou s ul. Sokolská třída (resp. před sjezdem na parkoviště MMO) dočasně zřízena provizorní zastávka Most Pionýrů pro linky č. 29 a 30 (směr Most M. Sýkory). V opačném směru budou linky zastavovat na obvyklé zastávce Most Pionýrů (směr Bazaly).
  • Náhradní autobusová doprava (NAD) bude zavedena od pondělí 16. 6. 2014 jako okružní linka v 20minutovém intervalu v trase „Nám. J. Gagarina – Most Pionýrů“ a zpět, a to pouze v pracovní dny (v době od 06:00 h do 18:00 h).

Číst dál: Změna organizace dopravy linek MHD obsluhující zastávku Most M. Sýkory v Ostravě

Nový palubní systém pro vozidla DPO

rop msk

dpoDopravní podnik chystá modernizaci svého informačního systému ve vozidlech tak, aby dokázal využít současných technologií. Současný systém totiž odpovídá době vzniku v 90. letech minulého století. Nutno dodat, že celistvost v jaké funguje dodnes ukazuje, jak vhodný a moderní systém byl tehdy nasazen.

Ze zadání výběrového řízení i testování vzorků se jako budoucí dodavatel prezentovala firma Ing. Ivo Herman, Csc., která se zúčastnila 10. dubna 2014 testování funkčního vzorku na voze Karosa B 952 E (ev. č. 6536) a úspěšně splnila všechny podmínky na předvedení funkčního vzorku palubního počítače EPIS 4.0A. Zadavatel tak otestoval schopnosti nabízeného systému a to od rychlosti náběhu palubního počítače, přes komunikaci v radiové síti, nahrávání dat ve vozovně až po schopnost preference MHD v křižovatkách.

palubni system1

Foto: Herman

Číst dál: Nový palubní systém pro vozidla DPO

Ekova Electric informuje

ekova-logoPlánovaná údržba kolejových vozidel DPO je i v letošním roce rozdělená na střední (SP), velké (VP) a mimořádné opravy. Za první čtyři měsíce letošního roku bylo přijato, nebo již bylo provedeno 6 VP a 26 SP z celkového plánovaného počtu 18 VP a 73 SP. Mimořádné opravy, které jsou nedílnou součásti tzv. neplánované údržby vozidel, provádí EE vždy v procesu schválení zástupců provozoven.

V letošním roce bude provedena modernizace 12 ks vozidel řady T3 na Vario LF. Novinkou v technologiích používaných při modernizacích těchto tramvají je systém počítání cestujících EYEONE smart XT německé firmy MG Industrie Elektronik GmbH. Systém založený na bázi stereokamer umístěných nad každými dveřmi vozidla vytváří trojrozměrný obraz nastupujících a vystupujících cestujících. Pomocí trojrozměrného skenování je každá osoba s vysokou spolehlivostí detekována. Načtená data jsou uchovávána v otřesuvzdorném počítači (B2host), odkud je lze vyčíst manuálně nebo pomocí dálkového přenosu. Na základě takto získaných dat lze přesně zjistit, kolik cestujících na dané zastávce nastoupilo nebo vystoupilo, a tak efektivně plánovat intervaly mezi jednotlivými spoji či kapacity vozidel.

Modernizace 79 kusů tříčlánkových vozidel typu M31, kterou provádí EE již třetím rokem pro švédského konečného zákazníka Göteborgs Spårvãgar, se přehoupla přes polovinu. V letošním roce takto projde modernizací celkem dalších 15 vozidel.

Údržbu a modernizaci vozidel DPO doplňuje k plnému kapacitnímu využití výrobních prostor EE dále výroba tříčlánkových vozidel typu TRIO pro konečného zákazníka Seattle, které si objednal náš partner Inekon General. Výroba, jež byla zahájena již v loňském roce, se dostává do konečné fáze. Po vyrobení hrubé stavby bylo provedeno dokončení hrubé stavby včetně povrchové úpravy a následně byla zahájena konečná montáž vozidel. Ze sedmi takto připravených skeletů, se budou v EE kompletovat celkem čtyři kusy, další tři kusy budou transportovány k cílovému zákazníkovi v rozpracovaném stavu.

Zdroj: Ekova Electric

Dopravní podnik Ostrava zkouší další elektrobus, tentokrát z Číny

Dne 20. května, krátce po 21. hodině večerní dorazil do ostravských autobusových garáží Hranečník čínský elektrobus BYD (RZ: 72-BDH-9), vůz obdržel ev. č. 9990. Poté byl odvezen do vozovny trolejbusů, kde bude po dobu testování parkovat. Ve vozovně trolejbusů došlo k seznámení s elektrobusem a potřebným zaškolení dílny a řidičů.

9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...

Elektrobus BYD eBUS-12 (ev. č. 9990) v ulicích Ostravy.

Elektrobus BYD eBUS-12 má délku klasických 12 metrů. Na jedno nabití je výrobcem udáván dojezd 250 km při spotřebě 130 kW / 100 km. Obsaditelnost cestujícími je podobná s klasickým 12m vozidlem. Baterie jsou umístěny hned za kabinou řidiče nad přední nápravou, v zadní části vozu pod podlahou a na střeše vozidla, vyráběny jsou tak jako zbytek elektrobusu firmou BYD. Vůz je vybaven pouze dvojicí dveří. Výrobcem tohoto elektrobusu je společnost BYD Coach Company, Ltd., která spadá pod výrobce BYD Auto Co., Ltd., který má své sídlo v Číně.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zkouší další elektrobus, tentokrát z Číny

Jste zde: