Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ekova Electric informuje

ekova-logoRok 2014 se již vytratil ze dveří a proto by bylo vhodné provést předběžnou rekapitulaci uplynulého období (konečnou rekapitulaci provedou ekonomové a následně auditor až v delším časovém horizontu). Jako již tradičně začneme „plánovanou údržbou“ kolejových vozidel pro DPO. Celkem bylo v uplynulém období provedeno na vozidlech DPO celkem 16 velkých a 77 středních prohlídek. Věříme, že spolupráce EE a DPO v oblasti údržby, oprav a rekonstrukcí vozidel bude i nadále na velmi dobré úrovni.

Modernizace dvanácti vozidel T3, která probíhala napříč rokem 2014, je již ukončena. Poslední vozidlo Vario LF ev. č. 1373 opustilo areál EE 26.11.2014. Tímto byla ukončena další významná etapa modernizace vozového parku kolejových vozidel DPO.

Další projekty realizované v roce 2014 (modernizace dalších 15 vozidel pro město Gotteborg, výroba 4 ks tříčlánkových vozidel a 3 ks hrubých staveb pro město Seattle, výroba trakčních asynchronních motorů atd.) byly postupně dokončeny nebo se částečně přesunují do roku 2015.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Dodávky rekonstruovaných tramvají pro rok 2014 ukončeny

ekova-logo

V měsíci listopadu byly převzaty poslední čtyři kusy rekonstruovaných tramvají typu Vario LFR.S z celkového počtu 12 rekonstrukcí vozů typu T3, které jsou pořizovány na základě poskytnutých dotací Regionálního operačního programu Moravskoslezského kraje. Tímto byla uzavřena dodávka rekonstruovaných tramvají Dopravnímu podniku Ostrava pro rok 2014.

Vozy ev. č. 1370 a 1371 byly převzaty 6. listopadu a vozy ev. č. 1372 a 1373 25. listopadu 2014. Nové tramvaje jezdí převážně na páteřních linkách a DPO se snaží o jejich co největší vytíženost. První vozy, které byly dodány letos v červenci, mají najeto bezmála 30 000 km. Hlavním poznávacím znamením nových vozů jsou zalamovací dveře a nové informační panely firmy BUSE na bázi LED diod. Oba tyto prvky dodávají vozům jedinečný inovativní vzhled v rámci vozového parku Dopravního podniku Ostrava. Tramvaje působí v salónu pro cestující vzdušným dojmem díky použití moderních materiálů, jako jsou například nerezová madla v kombinaci s dřevěnými sedadly, které jsou doplněny o modře zabarvenou koženkovou sedací část. 

Číst dál: Dodávky rekonstruovaných tramvají pro rok 2014 ukončeny

Tramvajové aktuality z Ostravy

Po delší době vám, milí čtenáři, přinášíme opět pohled na to nejdůležitější, co se v uplynulých měsících událo na ostravských kolejích. V minulém ohlédnutí z poloviny letních prázdnin 2013 bylo zmíněno vyřazení vozů T3G ev. č. 1022, 1032, 1034 a vozu K2G ev. č. 809, přičemž jeho kolega s č. 808 jej měl zanedlouho následovat také.

Co se od této doby za dobu 13 měsíců událo?

Jak bylo avizováno, v říjnu 2013 dosloužil vůz K2G ev. č. 808, jakožto poslední vůz s původními laminátovými sedačkami.

808 - 2.3.201...
808 - 2.3.201...

Již neexistující tramvaj ČKD K2G (ev. č. 808).

Číst dál: Tramvajové aktuality z Ostravy

Ostravská MHD oslavila stodvacetiny

dpoPočátky ostravské městské hromadné dopravy sahají do léta 1894, konkrétně do 18. srpna, kdy poprvé vyjela parní tramvaj od nádraží v Přívoze přes Moravskou Ostravu do Vítkovic. Na letošní rok tak připadlo kulaté výročí, jehož oslavy vyvrcholily v sobotu 13. září 2014 dnem otevřených dveří, během něhož ostravský Dopravní podnik otevřel široké veřejnosti jindy nepřístupné prostory Ústředních dílen v Martinově a brány vozovny tramvají a autobusových garáží v Porubě.

Oficiální start oslav však proběhl již o dva dny dříve – ve čtvrtek 11. září se úderem třetí hodiny odpolední vydal na svou pouť ostravskými ulicemi konvoj historických vozidel, z Výstaviště zamířil po Nádražní třídě k hlavnímu nádraží, kde proběhlo za účasti předních představitelů Dopravního podniku a Statutárního města Ostravy slavnostní zahájení. Za nepříliš příznivého počasí se kolona, zvoucí kolemjdoucí k návštěvě sobotního dne otevřených dveří, dal dále do pohybu a po trase linky č. 2 směřoval k ČEZ Aréně, kde odbočil doleva k vítkovickému nádraží. Na tamní smyčce se ke konvoji, doposud tvořenému pouze historickými tramvajemi a doprovodnými automobily, připojily také historické autobusy a v této rozšířené podobě projela kolona po ulici Závodní a Plzeňské k novoveské vodárně a odtud již zamířila přes Svinov a Třebovice do bran ústředních dílen v Martinově.

Číst dál: Ostravská MHD oslavila stodvacetiny

Dopravní podnik Ostrava spustil známkování řidičů

Dopravní podnik Ostrava od měsíce září letošního roku spouští zcela nový projekt „dejmiznamku.cz“. Jedná se o systém hodnocení vlastních řidičů MHD založený na anonymním on-line známkování jejich jednání a chování v provozu. Řidiči tak budou od cestujících nebo jiných účastníků silničního provozu dostávat známky od jedničky do pětky prostřednictvím veřejné internetové stránky www.dejmiznamku.cz.

Známkování je umožněno kterémukoliv návštěvníkovi uvedené stránky po zadání základních údajů, kterými jsou datum, aktuální čas a evidenční číslo vozu řízeného hodnoceným řidičem. Hodnotitel se také sám může zařadit do vybrané skupiny hodnotitelů – například chodec, cyklista nebo cestující a podobně. Připojit je možno i stručný slovní komentář.

Dejmiznamku.c...
Dejmiznamku.c...

Foto č. 1.: Nálepka dejmiznamku.cz uvnitř vozidla
Foto č. 2.: Nálepka dejmiznamku.cz na vozidle, která je umístěna na zadním čele vozu

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava spustil známkování řidičů

Jste zde: