Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Město Kopřivnice spouští anketu o MHD

koprivnice logoKopřivnická radnice spouští anketu ohledně městské hromadné dopravy. Námět na zavedení MHD se objevil na diskuzním fóru Zdravého města a v následném celoměstském hlasování se umístil na prvním místě jako příležitost pro rozvoj Kopřivnice. Anketa poběží do konce září a její výsledky poslouží jako podklad pro rozhodování, zda tuto službu zavést či nikoliv.

koprivnice znakV Kopřivnici funguje linková autobusová doprava, která staví v různých částech města a místní spoje částečně supluje. Anketa má prověřit, jak lidé vnímají možnost zavedení vnitroměstských linek jen pro Kopřivnici a místní části. „Cílem je zjistit preference místních obyvatel a získat představu o využitelnosti MHD. Zajímá nás například, jak často a za jakým účelem by lidé MHD využívali, jaká vzdálenost zastávky od jejich domu je pro ně přijatelná, jestli by byli ochotni přestupovat nebo zda by díky této službě omezili jízdy auty,“ uvedla koordinátorka projektu Zdravé město Kopřivnice Ivana Holubová s tím, že průzkum vznikl ve spolupráci se zkušeným odborným řešitelem v rámci projektu Zapojení veřejnosti do rozvoje obce financovaného z Fondu Evropského hospodářského prostoru v rámci programu Řádná správa.

Číst dál: Město Kopřivnice spouští anketu o MHD

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

DPMOOlomouc stále nemá novou vozovnu tramvají, stávající vozovna v centru města na ul. Koželužské nedostačuje již kapacitně proto město s dopravním podnikem rozhodli o dalším provizoriu – stavbě odstavné plochy poblíž hlavního nádraží.

Původní plán byl jen vytvořit trojici kolejí v délce 101 až 207 m, na kterých mělo najít útočiště 32 tramvají. Město Olomouc se, ale rozhodlo vytvořit větší zázemí, které bude zahrnovat také odstavnou halu.

Odstavy Jeremnekova ul.

Číst dál: Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

Prezentácia vodíkového autobusu v Žiline

DPMZDopravný podnik mesta Žiliny s.r.o., v spolupráci s mestom Žilina, Dopravným podnikom Bratislava, a.s. a spoločnosťou Solaris Slovakia, s.r.o. pripravili pre cestujúcich prezentáciu vodíkového autobusu typu Solaris Urbino 12 Hydrogen.

2023 09 12@2601@AA 533DS@Žilina
Prezentácia bratislavského vodíkového autobusu Solaris Urbino 12 Hydrogen v Žiline.

Číst dál: Prezentácia vodíkového autobusu v Žiline

Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

dpoDne 1. září 2023 uzavřel DPO smlouvu se společností Transdev Slezsko a.s. o zajištění mimořádné přepravy osob. Smlouva vstoupila v platnost dne 5. září a bude platná do 27. září 2023. Celkový počet najetých vozových kilometrů dopravcem činí 19 648,45 km, včetně služebních jízd. Cena za jeden kilometr činí 49,50 Kč bez DPH.

Každý den společnost Transdev Slezsko nasazuje 10 řidičů pro zajištění trolejbusových kurzů v ostravské MHD. DPO pro tyto úkoly poskytlo dopravci Transdev Slezsko celkem 8 autobusů, z toho 5 provozních a 3 záložních.

2021 11 09@183@6T4 0610@Ostrava, Michálkovice
DPO již služeb dopravní skupiny 3ČSAD již využil v minulosti a to na podzi roku 2021, kdy dopravce jezdil na ostravských trolejbusových linkách se svými vozy. 

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: