Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nové autobusy ve společnosti Arriva Praha

Společnost Arriva Praha nasadila na pražské příměstské linky PID pět nových autobusů Iveco Crossway LE 12 M LINE. Jedná se o první typy těchto vozidel z Vysokého Mýta, které dopravce pořídil v barvách PID. Částečně nízkopodlažní autobusy s vnitřním uspořádáním pro příměstské linky pojmou 45 sedících a 36 stojících osob včetně 1 cestujícího na invalidním vozíku nebo rodiče s kočárkem (45 sedících a 44 stojících cestujících). Vozidla jsou vybavena nástupní mechanickou plošinou umožňující snadný nástup a výstup pohybově postiženým či starším občanům i rodičům s kočárky, vnitřním informačním obrazovým systémem a odbavovacím systémem včetně výdejníku jízdenek respektive čtečkou karet. Autobusy splňují emisní normu Euro V. 

1319 - 3AS 66...
1313 - 3AS 67...
1313 - 3AS 67...
1313 - 3AS 67...

Nové autobusy Iveco Crossway LE 12 M LINE u společnosti Arriva Praha s.r.o.

Číst dál: Nové autobusy ve společnosti Arriva Praha

Změny cen jízdného pro rok 2014

dpoV Ostravě začnou od 1. ledna 2014 platit nové jízdenky. Rozhodli o tom v úterý 30. října 2013 radní města. Nové jízdenky budou desetiminutové, půlhodinové a hodinové a stát budou 14, 20 a 26 Kč. Ke změně se radnice rozhodla z důvodu každoročního úbytku cestujících. Od nového roku tedy ze sortimentu jízdenek vymizí patnáctiminutové jízdenky, ale nově můžeme zakoupit půlhodinové.

Samotnému rozhodnutí předcházela anketa pro širokou veřejnost, v níž byly na výběr celkem čtyři varianty, mimo jiných i ponechání současného systému. Téměř 92 % dotázaných však bylo pro změnu současného systému.

Naopak návrh na sjednocení čtyř městských zón do jediné neprošel, takže město Ostrava nadále zůstává rozděleno na zóny
1 – 4.

Číst dál: Změny cen jízdného pro rok 2014

Aktuálně z Olomouce

Stavba nové tramvajové trati

Ke konci roku 2011 se v Olomouci kousek od Tržnice začalo budovat nové obchodně-zábavní centrum Šatovka, slavnostně otevřeno pro veřejnost pak bylo 18. října 2013. Dodejme, že Šantovka je největší obchodní centrum v Olomouckém kraji a patří mezi deset největších obchodních center v České republice.

Již při stavbě olomouckých sídlišť Nové Sady a Povel v 70. a 80. letech 20. stol. se uvažovalo o stavbě tramvajové trati do této oblasti. Avšak realita byla jiná a stavba tratě do sídlišť začala až v červnu roku 2012. Koleje vedou ze zastávky Tržnice kolem nákupního centra Šantovka, až po Velkomoravskou ulici, po níž pak trať pokračuje až ke křižovatce s Rooseveltovou ulicí. Zde trať odbočuje vlevo do ulice Trnkovy, kde končí I. etapa stavby a trať je zde ukončena úvratí.

Jelikož tramvajová trať není zakončena smyčkou, bylo potřeba zakoupit oboustranná vozidla. Nakonec bylo rozhodnuto o nákupu celkem 14 tramvají typu Vario LF+/o, které budou jezdit v soupravách na nových linkách č. 3 a 5. Dodávka nových tramvají by měla být hotova do konce roku 2013. Ostrý provoz na novém úseku trati začne podle předpokladu na přelomu listopadu a prosince. Nyní je oblast obchodního centra Šantovka obsluhována autobusovou linkou č. 30 v trase Tržnice – Šantovka – V Kotlině – Trnkova – Povel, škola – V Kotlině – Šantovka – Tržnice, plocha.

V dalších letech je plánována stavba II. etapy tramvajové tratě v úseku Trnkova – Družební a v III. etapě Družební – Jižní.

Číst dál: Aktuálně z Olomouce

Autosympo 2013

Ve dnech 30. - 31.10.2013 se koná tradiční odborná konference Autosympo věnovaná alternativním palivům. Poprvé je akce pořádána jako celostátní dvoudenní akce pod patronací FISITA, Světové federace společností automobilových inženýrů a techniků. Na akci bude poprvé veřejně představen projekt „LNG Masterplan Rýn-Mohan Dunaj“, v jehož rámci by měli tři desítky investorů z 11 zemí zásobovat zkapalněným zemním plynem evropské vnitrozemí. Česká strana je zastoupena prostřednictvím Asociace NGV, která také získala dotační příspěvek na studie a projekty rozšíření LNG v Česku.

Číst dál: Autosympo 2013

Kam s nimi? Aneb o nadbytečných ostravských autobusech

V prvních březnových dnech roku 2013, kdy Dopravní podnik Ostrava a.s. přistoupil k optimalizaci autobusové dopravy, se rázem několik velkokapacitních vozidel stalo nadbytečnými. Bylo přistoupeno k odstavení několika vozidel Solaris Urbino 15 a Karosa B 941 (E).

K patnáctimetrovým Solarisům, na rozdíl od kloubových Karos, byl osud příznivější, neboť spolehlivě posloužily při dlouhodobé letní výluce trolejbusové linky 102. V současné době jsou však opět odstaveny pro svou nadbytečnost. Konkrétně se jedná o vozy z provozovny Hranečník ev. č. 7601 – 7605.

Odstavené kloubové Karosy pak byly jako nepotřebné počátkem června nabídnuty k odprodeji. Během prázdnin se původní cena vozidel ještě snížila, neboť o vozy nikdo neprojevil zájem. Až v říjnu 2013 se podařilo odprodat tři z nich Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. (DPMLJ), který tato vozidla spolu se svými dvěma kloubovými Karosami B 961 E využije při dlouhodobé tramvajové výluce mezi Libercem a Jabloncem, která odstartuje v únoru roku 2014. DPMLJ zakoupil vozy Karosa B 941 E ev. č. 4287 z garáží na Hranečníku a dvě porubské Karosy B 941 - ev. č. 4254 a 4257 (v Liberci obdrželi ev. č. 317 a 318). Ex-ostravská 4287 byla v Liberci označena ev. č. 319 a v současnosti již je k vidění v libereckých ulicích na lince č. 12. U zbylých dvou vozů se po příjezdu do severočeské metropole objevily drobné závady (porucha motoru, resp. točny), a před nasazením do provozu se tak musí nejprve podrobit opravám.

4287 - OSB 60...

Bývalá ostravská Karosa B 941 E ev. č. 4287, nyní u nového majitele a to DP měst Liberce a Jablonce nad Nisou

Číst dál: Kam s nimi? Aneb o nadbytečných ostravských autobusech

Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: