Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DP města Ústí nad Labem zajišťoval dopravu k jezeru Milada

O uplynulém víkendu (31. května. a 1. června 2014) otevřelo své brány umělé jezero Milada na Ústecku. Jezero vzniklo postupným napouštěním bývalého lomu v letech 2001 - 2010. Kolem jezera vede několik cyklotras. V budoucnu by se u něj měly vybudovat pláže a další rekreační zařízení.V sobotu a neděli byl u jezera připraven doprovodným program, jízda na motorovém členu, den otevřených v nedaleké Trmické teplárně a jiné. Nejdůležitější změnou během akce bylo otevření tras kolem jezera i pro pěší turisty(jindy je vstup zakázán pod pokutou).

1.6.2014 - Je...

Pohled na umělé jezero Milada

Dopravní podnik města Ústí nad Labem zajišťoval dopravu po oba dny ze zastávky Divadlo. Autobus zastavoval ještě v Chabařovicích, u Ocelárny, u vrátnice Zalužany, dále ještě u vrátnice V. Květen a poslední zastávkou v areálu byla vrátnice Trmice. Cestou od jezera okružní linka zastavovala ještě na konečné autobusů V. Květen. Na tuto linku byl nasazen autobus TEDOM C 12 D (ev. č. 59).

59 - 6U2 6859...
59 - 6U2 6859...

Autobus TEDOM C 12 D (ev. č. 59), který zajišťoval dopravu k umělému jezeru Milada

Vyjádřete se k Plánu udržitelné mobility v Ostravě

Představíte-li si vaše město za dvacet let, jak byste chtěli, aby vypadalo? To je jedna z otázek, na kterou má dát odpověď připravovaný Plán udržitelné městské mobility pro město Ostrava. (http://mobilita-ostrava.cz/) K jeho konceptuální úrovni se může veřejnost až do 22.6. vyjadřovat.

Více se lze o celém ideovém konceptu dozvědět z tohoto dokumentu (odkaz na dokument).

Konkrétně Ostravy se pak týká následující dokument ve kterém je na 95 stranách popsán rozvoj města. Doporučujeme od strany 30. (odkaz na dokument)

Uvnitř se dočtete o cílech celého rozvoje dopravy. Zejména o posilování vlivu hromadné dopravy, železniční dopravy ve kterých dokument předpokládá růst poptávky přepravy. Rovněž podporuje budování záchytných parkovišť na okraji města a tak myšlenku, že motoristé, kteří přijedou oživovat centrum svými obchodními aktivitami opustí své vozy a přesednou na MHD, která je doveze za zamýšleným cílem.

Číst dál: Vyjádřete se k Plánu udržitelné mobility v Ostravě

Zapůjčené autobusy SOR míří na výluku do Mostu

Dne 14. června započne mezi Mostem a Litvínovem (Most, INTERSPAR/Most, Nádtaží – Záluží, Chemopetrol) dlouho očekávaná tramvajová výluka. Během ní bude tramvajová doprava plně nahrazena autobusy. Po dobu konání této výluky si dopravní podnik zapůjčil od výrobce autobusů SOR Libchavy spol. s r.o. dva autobusy, konkrétně se jedná o vozy SOR CITY NB 12 (RZ: 4E8 9390) a kloubový SOR CITY NB 18 (RZ: 4E8 9407). bezmála 19m SOR je v unifikovaném nátěru PID a je určen pro konečného dopravce Arriva Praha s.r.o. Vůz byl již prezentován na CZECHBUSu 2013 u stánku společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. Ve vozidle nebudou po dobu zapůjčení zapojeny informační transparenty, místo nich se budou používat papírové orientace umístěné za sklem. DP měst Mostu a Litvínova a.s. jej bude evidovat pod č. 4. Druhý zmiňovaný vůz SOR CITY NB 12 by měl po dobu zapůjčení obsluhovat převážně linku č. 25. První provozní výkon tohoto vozu na linku nastal v pondělí 2. června 2014 a je veden pod ev. č. 5.

4 - 4E8 9407 ...
4 - 4E8 9407 ...
4 - 4E8 9407 ...

Zapůjčený vůz SOR CITY NB 18 (RZ: 4E8 9407)

5 - 4E8 9390 ...

Zapůjčený vůz SOR CITY NB 12 (RZ: 4E8 9390)

Ekova Electric informuje

ekova-logoPlánovaná údržba kolejových vozidel DPO je i v letošním roce rozdělená na střední (SP), velké (VP) a mimořádné opravy. Za první čtyři měsíce letošního roku bylo přijato, nebo již bylo provedeno 6 VP a 26 SP z celkového plánovaného počtu 18 VP a 73 SP. Mimořádné opravy, které jsou nedílnou součásti tzv. neplánované údržby vozidel, provádí EE vždy v procesu schválení zástupců provozoven.

V letošním roce bude provedena modernizace 12 ks vozidel řady T3 na Vario LF. Novinkou v technologiích používaných při modernizacích těchto tramvají je systém počítání cestujících EYEONE smart XT německé firmy MG Industrie Elektronik GmbH. Systém založený na bázi stereokamer umístěných nad každými dveřmi vozidla vytváří trojrozměrný obraz nastupujících a vystupujících cestujících. Pomocí trojrozměrného skenování je každá osoba s vysokou spolehlivostí detekována. Načtená data jsou uchovávána v otřesuvzdorném počítači (B2host), odkud je lze vyčíst manuálně nebo pomocí dálkového přenosu. Na základě takto získaných dat lze přesně zjistit, kolik cestujících na dané zastávce nastoupilo nebo vystoupilo, a tak efektivně plánovat intervaly mezi jednotlivými spoji či kapacity vozidel.

Modernizace 79 kusů tříčlánkových vozidel typu M31, kterou provádí EE již třetím rokem pro švédského konečného zákazníka Göteborgs Spårvãgar, se přehoupla přes polovinu. V letošním roce takto projde modernizací celkem dalších 15 vozidel.

Údržbu a modernizaci vozidel DPO doplňuje k plnému kapacitnímu využití výrobních prostor EE dále výroba tříčlánkových vozidel typu TRIO pro konečného zákazníka Seattle, které si objednal náš partner Inekon General. Výroba, jež byla zahájena již v loňském roce, se dostává do konečné fáze. Po vyrobení hrubé stavby bylo provedeno dokončení hrubé stavby včetně povrchové úpravy a následně byla zahájena konečná montáž vozidel. Ze sedmi takto připravených skeletů, se budou v EE kompletovat celkem čtyři kusy, další tři kusy budou transportovány k cílovému zákazníkovi v rozpracovaném stavu.

Zdroj: Ekova Electric

Nová CNG plnicí stanice ve Zlíně

cpsPraha (29. května 2014) – V České republice dnes funguje již 53 veřejných plnicích stanic na stlačený zemní plyn (CNG) a jejich počet se neustále zvyšuje. Dnes otevřela společnost E.ON stanici CNG ve Zlíně – na čerpací stanici zlínského MAKRA – Třída 3. května, č.p. 119. Tato stanice tak nabídne klasický zákaznický standard jako při tankování benzinu či nafty a bude otevřena jak pro osobní, tak pro nákladní vozy (koncovka NGV1) a umožňuje i platbu kartou CCS.

„V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 milionu CNG vozidel, v roce 2010 pak 11 milionů a na konci roku 2014 už 20 milionů CNG vozidel, to je dvojnásobný nárůst každé tři až 4 roky. Podobný skokový nárůst je nyní i u nás a tomu se nyní chystáme rychle přizpůsobit počet plnicích stanic,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS).

„Lavinu zájmu o CNG spustilo i uvedení nového vozu Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG, ale rozvoj CNG tlačí také poptávka po ekologických vozech a plnění přísných emisních limitů,“ uvádí Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS.

Na stlačený zemní plyn (CNG) u nás jezdí už více než 7 tisíc vozů, což je o dva tisíce více než před rokem. Např. Škoda Auto prodala od roku 2012 celkem 1900 vozů na zemní plyn, z toho 1300 jen v loňském roce.To je 0,14 procenta z celkového loňského prodeje. Škoda Octavia G-TEC (CNG) se začne prodávat na začátku června a společnost počítá s tím, želetos by se jich mělo prodat asi 500. V příštím roce očekávají prodej asi 1000vozů vozu Octavia G-TEC (CNG).

Číst dál: Nová CNG plnicí stanice ve Zlíně

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: