Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Změny jízdních řádů na linkách ODIS od 1. září 2020

dpoOd 1. září 2020 dochází po ukončení letních jízdních řádů k návratu standardních jízdních řádů, ovšem dochází také k několika změnám, zavedení nové zastávky nebo rozšíření zastávek na znamení. Dalé nově bude probíhat výluka v tramvajové dopravě na ul. Výškovické a probíhající uzávěra ul. Výstavní.

Změny na linkách MHD Ostrava – Dopravní podnik Ostrava a.s.
Přehled změn:

Linky č. 7, 8
vybrané spoje linek jsou nově ukončeny na zastávce Poruba,vozovna z důvodu prodloužení spojů linky č. 17 na konečnou zastávku Poruba, Vřesinská a to základě požadavku Statutárního města Ostrava.

Linka č. 17
vybrané spoje linky jsou prodlouženy na konečnou zastávku Poruba, Vřesinská na základě požadavku Statutárního města Ostrava .

Linka č. 46
na této lince vznikne od vyhlášení nová zastávka Krásné Pole, škola. Tato zastávka se bude nacházet mezi zastávkami Krásné Pole, střed a Hájkovická.

Číst dál: Změny jízdních řádů na linkách ODIS od 1. září 2020

Změny jízdních řádů a novinky v Brně od 1. září 2020

dpmbPřestože Dopravní podnik města Brna (dále jen DPMB) je ve ztrátě díky výraznému poklesu tržeb z důvodusituace s nákazou Covid-19, vyhověl obyvatelům města Brna a po dohodě se Statutárním městem Brnem nijak výrazně neomezil provoz linek MHD od 1. září 2020 Týká se to jak tras, tak intervalů. Omezit se musela pouze přibližně 3% výkonů, což je minimální zásah do provozu. DPMB přistoupil k omezení na takových linkách a spojích, aby to ovlivnilo co nejmenší počet cestujících nebo tam, kde spoje nejsou plně vytížené. Od 1. září se znovu začalo na linkách jezdit podle běžných jízdních řádů pro pracovní dny, a to po půl roce.


U tramvajových linek je jedinou největší změnou zrušení jednotného intervalu v době od 6 do 18h., kdy se jezdilo po 5, resp. 10minutách. Nově se, jako u ostatních trakcí, i u tramvajových linek zavedl prodloužený interval v dopoledním sedle (9.30-13.30h.). Linky co jezdily po 5min. jezdí po 6-7min., linky co jezdily po 10min. jezdí po 8-12min. nebo 20min. - vždy dvě linky ve vzájemném prokladu. Zrušilo se také nedělní podvečerní posílení linek č. 1 a 8 v akademickém školním roce.

Naopak pozitivní zprávou je, že do ulic města vyjela nedávno již šestá nová tramvaj EVO2 ev. č. 1827. Na lince č. 4 tak vzniklo od 1. září v pracovní dny 5 a v nepracovní dny 4 nových kurzů pro jejich provoz, jezdí navíc převážně na kurzech s dlouhým výkonem. Jak ukazuje fotografie níže ze dne 30. srpna (vozy ev. č. 1823 až 1825), dříve byly pouze tři kurzy pro tramvaje EVO2 a v pořadí prakticky po sobě. Proto bylo možné zachytit míjení tramvají tohoto typu ve smyčce Obřany Babická.

2020 08 30@1824@@ObřanyBabická
Tramvaj EVO2 ev. č. 1824 ve smyčce Obřany Babická.

Číst dál: Změny jízdních řádů a novinky v Brně od 1. září 2020

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovická a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé křižovatky v Ostravě

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovická a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé...

Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

dpoTramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.

16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (2)
16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (1) 16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (3)

Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.

Číst dál: Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

Číst dál: Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

Výběr dopravce

Nové fotografie

září 2020
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt3101724 
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: