Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

Číst dál: Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

Dopravní podnik města Jihlavy pořizuje další plynové autobusy

dpmjJihlavskou městskou dopravu obohatí pětice vozů Solaris Urbino 12 IV CNG. Půjde o faceliftovanou IV. generaci, poháněnou motorem Cummins L9NE6D320 s převodovkou Voith Diwa 6. Také jde o vůbec první vozidla polského výrobce v krajském městě Vysočiny.

2020 07 03@@@Garáže DP města Jihlavy (1)
Nové autobusy Solaris Urbino 12 CNG v areálu garáží Dopravního podniku města Jihlavy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik města Jihlavy pořizuje další plynové autobusy

Brněnští cestující si kvůli letním výlukám musejí zvykat na nové trasy linek MHD

dpmbTaké letošní letní školní prázdniny využívá Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) k výlukám. Mezi dvě páteřní výluky patří opravy tramvajových tratí v ulicích Nové sady a Veveří, o kterých jsme se již v minulých týdnech jsme se již zmínili v samostatném článku. Obě tratě byly v zoufalém stavu – sjeté koleje, staré propadené panely, staré zastávky a jejich nástupiště.

Výluka Veveří
Trať je neprůjezdná mezi zastávkami Česká a Grohova. Uzavřena je také silnice pro ostatní veřejnou dopravu. Výluka se týká tramvajových linek č. 3, 11, 12 a nočních autobusových linek.

DPMB vyřešil tuto výluku tak, že propojil vždy dvě a dvě tramvajové linky do sebe. Tramvajová linka č. 3 od Židenic Staré osady jezdí po své trase do zastávky Česká a dále pokračuje jako linka č. 12 do Juliánova. Linky mají společné kurzy, značené 003xx. Na kurzy linek jsou nasazovány, kromě standardních brněnských tramvajových souprav, nově také dvouvozové soupravy složené z vozů Vario LF. Ty jezdí na nízkopodlažních kurzech, jak dokazuje fotografie ze dne 1. července 2020, pořízená na zastávce Česká, kde právě odbavuje cestující souprava vozů Vario LF ev. č. 1616+1541 na lince č. 12 kurzu 00301.

2020 07 01@1616@@Česká

Číst dál: Brněnští cestující si kvůli letním výlukám musejí zvykat na nové trasy linek MHD

V Praze dojezdily kloubové Citybusy

DPP2Dopravní podnik hlavního města Prahy a. s. (dále DPP) poslední červnový den v tichosti ukončil provoz kloubových autobusů Irisbus Citybus 18 M. Poslední provozní vypravení obstaral 30. června 2020 vůz s ev. č. 6551 z garáží Klíčov, který byl vypraven na dělenou směnu na linku č. 140/17. Zmíněný kloubový Citybus z domovských garáží Klíčov zakončil tak po osmnácti a půl létech kapitolu kloubových autobusů typu Citybus v Praze. Po 18 a půl letech se tak potichu bez větší propagace ze strany DPP uzavřela kapitola provozu kloubových vozů Citybus v ulicích hlavního města.

2020 06 30@6551@4A2 9052@Palmovka
Na konečné zastávce Palmovka pózuje poslední den provozu autobus Irisbus Citybus 18 M ev. č. 6551. Dne 30. června 2020 vyjel do pražských ulic tento typ autobusu naposled.

Číst dál: V Praze dojezdily kloubové Citybusy

Budoucí historický trolejbus v Mariánských Lázních

mdmlPo zařazení nových trolejbusů Škoda 30 Tr s karoserií SOR se zdál být osud nahrazovaných trolejbusů Škoda 24 Tr s karoserií Citelis a Citybus zpečetěn. Ovšem díky rekonstrukci ulice Chebské znovuzprovoznil dopravce MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně s.r.o. (dále jen MDML) některé trolejbusy tohoto typu. Nejprve šlo o vůz ev. č. 53, záložní měl být vůz ev. č. 56. Poté bylo rozhodnuto o výměně vozu ev. č. 53 vozem ev. č 55. nasazení vozu ev. č. 55 a záložní vůz se stal ev. č. 56. Proč došlo k odstavení vozu ev. č. 53 se dozvíte níže v textu.

2013 08 06@54@@ul. Hlavní třída
Setkání generací na ul. Hlavní třída v Mariánských Lázních. Vpravo prototyp trolejbusu Škoda 24 Tr Citybus ev. č. 51 a vlevo trolejbus typu Škoda 24 Tr Citelis 1A ev. č. 54.

Číst dál: Budoucí historický trolejbus v Mariánských Lázních

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: