Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová linka č. 119 se změnila na trolejbusovou linku č. 59

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 6. března 2024 odpoledne zahájil provoz na druhé, nově vybudované trolejbusové trati ve městě mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha. Obsluhovat ji budou velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda–Solaris 24m na lince č. 59, která plně nahradila dosavadní autobusovou linku č. 119. Výměnu vozidel DPP provedl v průběhu 24 minut v čase od 14:41 do 15:05. Díky nasazení nejdelších trolejbusů v ČR DPP na lince na/z Letiště Václava Havla Praha zvýší přepravní kapacitu o cca 30 % při zachování stejného jízdního řádu. Kromě toho ročně ušetří stovky tisíc litrů nafty a sníží emise CO2 zhruba o 1300 tun. Obě investiční akce, výstavbu infrastruktury této trolejbusové tratě i nákup 20 velkokapacitních trolejbusů, financuje Evropská unie v rámci Národního plánu obnovy, aby podpořila rozvoj čisté veřejné dopravy v Česku.

2024 03 06@417@@Nádraží Veleslavín
417

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová...

Dopravní podnik města Hradce Králové zařadil nové autobusy Iveco. Obnovy se dočkají také trolejbusy

hradecDo vozové flotily Dopravního podniku města Hradce Králové (DP) bude aktuálně během února 2024 po nezbytných procedurách a přípravách postupně zařazeno (pod ev. č. 117 – 127) jedenáct zbrusu nových moderních dvounápravových plně nízkopodlažních autobusů značky Iveco Urbanway 12 M diesel – Cursor 9, které v běžném provozu nahradí starší postupně vyřazované vozy.

DPMHK   Urbanway (2)
Nové autobusy Iveco Urbanway 12 M v areálu Dopravního podniku města Hradce Králové. Foto: DPMHK.

Číst dál: Dopravní podnik města Hradce Králové zařadil nové autobusy Iveco. Obnovy se dočkají také trolejbusy

Obnova a posílení vozového parku v krajském městě pod Ještědem

LiberecDne 17.března 2023 vypsal Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s. výběrové řízení na 15 kloubových autobusů s pohonem na CNG v délce do 19 metrů a to s vyhodnocením na cenu 152,5 milionů Kč. V původním znění tiskové zprávy se mělo jednat o dodání 5 vozů během roku 2024, 5 vozů během roku 2025 a 5 vozů během roku 2026 nebo 2027, avšak nutnost zařazení těchto vozidel v co možná nejkratším termínu vzhledem k radikálnímu zvýšení poptávky ze strany cestujících si vyžádalo úpravu tohoto znění. Původní počet z 15-ti vozidel byl upraven na 16 a termín dodání na 8 vozů v roce 2024 a 8 vozů v roce 2025. Do tohoto řízení se přihlásili výrobci Otokar, Solaris, SOR a Tezas co by dodavatel vozidel značky Iveco. 27.6.2023 pak byla uzavřena smlouvas výrobcem SOR Libchavy s vozem SOR NSG18, který si za původně určených 15 vozů řekl 140,2 mil.Kč.

2024 03 01@@@Garáže DPMLJ (1)
Dva nové kloubové autobusy SOR NSG 18 v garážích Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

Číst dál: Obnova a posílení vozového parku v krajském městě pod Ještědem

Od testování po nasazení prvního elektrobusu v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou

LiberecRok 2014 znamenal začátek naší webové platformy, která tehdy teprve začínala rozvíjet svou zpravodajskou činnost. Nicméně Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. (dále jen DPMLJ) v červnu tohoto roku provedl historicky první test elektrobusu, konkrétně se jednalo o vůz Škoda Perun 26 BB HE.

phoca thumb l @EL2 77CA@800@Univerzitní koleje
První zakoupený elektrobus zakoupený Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. - Solaris Urbino 12 electric ev. č. 800.

Číst dál: Od testování po nasazení prvního elektrobusu v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou

Ukončení provozu autobusu SOR BNG 12 v Havířově a Karviné

transdev slezskoPíše se rok 2015, dopravní skupina 3ČSAD (ČSAD Frýdek-Místek, ČSAD Havířov a ČSAD Karviná) obnovila svůj vozový park. Výběrové řízení vyhrála společnost SOR Libchavy spol. s r.o. s částečně nízkopodlažním plynovým třídveřovým autobusem SOR BNG 12. Autobusy byly vybaveny plynovým motorem Iveco Cursor 8 CNG o výkonu 213 kW s automatickou převodovkou ZF 6HP594C. Významný český výrobce autobusů dodal celkem 25 vozidel, z nichž 12 vozů mířílo do Havířova, 3 do Karviné (provozovány jsou také na linkách MHD Orlová) a zbylých 10 kusů putovalo do Frýdku-Místku.

Společnost Transdev Slezsko obhájila smlouvu na provozování MHD v Havířově na dalších 10 let a z toho důvodu došlo k vyřazení všech autobusů SOR BNG 12, jelikož byla podmínka nákup nových 100% nízkopodlažních autobusů.

2015 03 05@245@8T6 2458@Garáže společnosti ČSAD Havířov a.s. (1)
Havířovský SOR BNG 12 ev. č. 245 spolu s dalšími autobusy tohoto typu v garážích ČSAD Havířov před nalakováním do korporátních barev dopravce.

Číst dál: Ukončení provozu autobusu SOR BNG 12 v Havířově a Karviné

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: