Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ukončení provozu kloubového autobusu Irisbus Citelis 18 M v Praze

DPPV pátek 22. dubna 2022 a sobotu 23. dubna 2022 byly poslední dvěma dny, kdy bude v Praze byl v provozu kloubový autobus Irisbus Citelis 18 M ev. č. 6599.

Kloubový autobus Citelis převzal DPP do pronájmu od výrobce koncem července 2007. Důvodem bylo alespoň částečně provozně kompenzovat některé standardní i kloubové autobusy City Bus, odstavené z důvodu řešení hromadné vady. V říjnu 2009 pak DPP tento autobus, společně s dvanáctimetrovým Citelisem 2300.007 (ev. č. 3599), od výrobce odkoupil.

2022 04 23@6599@1AJ 9793@Jížní město
Irisbus Citelis 18 M ev. č. 6599 v obratišti Jížní město.

Číst dál: Ukončení provozu kloubového autobusu Irisbus Citelis 18 M v Praze

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu tramvajové trati Modřany - Libuš

DPP2Dne 1. dubna 2022 Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP)  ve smyčce Sídliště Modřany slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Trať bude dlouhá 1,7 kilometru a budou na ní čtyři páry zastávek. Její výstavba potrvá 424 dnů, tj. 14 měsíců. Postaví jí firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 304,17 milionů korun. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2. DPP předpokládá zprovoznění tratě na začátku června 2023, jezdit na ní by měla linka č. 17.

Modrany Libus
Foto: DPP

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu tramvajové trati Modřany - Libuš

Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 8. dubna 2022 dokončil výstavbu 1. etapy tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec, tj. úseku mezi Barrandovem a Holyní. Stavba trvala 298 dnů, tj. necelých 10 měsíců, jejím zhotovitelem je společnost STRABAG Rail. Náklady na stavbu tohoto úseku by neměly přesáhnout 170 milionů korun. 85 % uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Od ranního výjezdu dne 9. dubna 2022 DPP na nové trati zahájí pravidelný tramvajový provoz. Do Holyně bude prodloužena linka č. 5.

DPP (3)
Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) v souladu s dlouhodobou koncepcí obnovy vozového parku autobusů, s národními i evropskými klimatickými závazky plánuje nakoupit až 140 nových hybridních kloubových autobusů. Na jejich dodavatele v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku s předpokládanou celkovou hodnotou 2,017 miliardy korun. S vítězem tendru DPP uzavře rámcovou dohodu na období pěti let.

2019 02 08@6000@7AJ 8231@Jesenická (1)
V roce 2019 testoval Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s hydridní Volvo 7900 LAH pod ev. č. 6000. V květnu 2020 tento autobus odkoupil Dopravní podnik města České Budějovice a.s. a zařadil jej pod ev. č. 178.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje letos začít testovat autobus na vodíkový pohon

DPPRada hl. m. Prahy (RHMP) na svém jednání schválila projekt Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na dlouhodobé testování autobusu na vodíkový pohon, jakož i jeho financování a uzavření memoranda o spolupráci při realizaci tohoto projektu mezi hl. m. Prahou, DPP a firmami Orlen Unipetrol RPA a Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation. DPP plánuje vodíkový autobus nasazovat na linku č. 170, zahájení testování předpokládá letos ve druhém pololetí a potrvá dva roky.

skoda hcity

„Tento pilotní test vodíkového autobusu je důležitým krokem pro zajištění udržitelné městské hromadné dopravy v metropoli. Všichni se shodneme, že je nutné hledat alternativní zdroje pohonu vozového parku i s ohledem na změny klimatu a probíhající energetickou krizi. V Praze využívá veřejnou dopravu k pohybu po městě zhruba 50 procent obyvatel. Těší mě, že se pilot odehraje právě na Praze 11, nejen proto, že tam bydlím s rodinou, ale hlavně protože rozvoj sídlišť v celém městě patří k mým prioritám,“ řekl Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje letos začít testovat autobus na vodíkový pohon

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: