Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12?

dpoVe věstníku veřejných zakázek se na profilu dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila zajímavá zakázka s názvem ,,Nákup předváděcího bateriového nízkopodlažního autobusu EKOVA ELECTRON“. Více podrobných informací se dozvíte zde. V nedávné době dceřiná společnost DPO Ekova Electric uspěla v dodávce dvou elektrobusů Ekova Electron 12, které budou jezdit na autobusové lince č. 64 ze Svinova do Sanatorií v Klimkovicích. Zakázka by měla být realizována během letošního roku.

24.11.2015   Ekova Electron 12   Czechbus 2015
Prototyp elektrobusu Ekova Electron 12, který byl vystaven na veletrhu Czechbus 2015.

Číst dál: Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12?

Ostravský skibus v provozu

dpoOd 1. prosince 2017 je v provozu smluvní linka do areálu Skalka family park, kterou zajišťuje Dopravní podnik Ostrava a.s. Linka je vedena v trase Vřesinská – Skalka family park. Na jedné konečné je otáčení minibusu zajištěno na obratišti Poruba radnice a na druhé straně dochází k otáční v prostoru parkoviště areálu Skalka family park .

2017 12 31@7902@OVX 57 40@Skalka family park
Minibus Mercedes-Benz 412 D NP ev. č. 7902 vyfotografovaný na parkovišti v areálu Skalka family park.

Na linku je nasazován minibus Mercedes-Benz 412 D NP ev. č. 7902 a linka je opatřena kurzem 250/101/201. Tento kurz vypravují porubské garáže. V pátek je vůz vypraven z garáží Hranečník a poté od pátku večera do sobotu je garážován v garážích Poruba a v neděli se minibus vrací opět do domovských garáží Hranečník.

Číst dál: Ostravský skibus v provozu

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technicá specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Nové trolejbusy pro DPO

Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

dpoPo vysoutěžené zakázce na dodávku 40 ks nových středněkapacitních nízkopodlažních tramvají, kterou překvapivě vyhrála švýcarská společnost Stadler Bussnang AG (více informací). Vypsal DPO 4. září 2017 další veřejnou zakázku s názvem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají“.

Technická specifikace nových velkokapacitních tramvají:
Délka skříně vozidla bez spřáhel by měla být max. 32,4 m, šířka karoserie od 2,45 do 2,6 m. Obsaditelnost tramvaje při 5 os/m2 min. 200 osob je jedním z hodnotících kritérií. Dále by vozidla měla být vybavena celovozovou klimatizací a přípravou pro Wi-Fi. Ve vozidle by se měl také nacházet LCD monitor informující o lince zastávkách atd., tak jak jej známe již z dříve dodaných CNG autobusů. Dále by měly být tramvaje vybaveny USB konektory pro dobíjení mobilů a jiných zařízení. Maximální rychlost by měla být minimálně 70 km/h a je jedním z hodnotících kritérií, zadavatel ale preferuje schválení vozidla až pro rychlost 80 km/h.

Číst dál: Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

Ekova Electric informuje

ekovaV současné době probíhá v Ekova Eletric a.s. ve spolupráci s firmou Cegelec zakázka pro Estonské město Tallinn. Jedná se o rekonstrukci 12 ks tramvajových vozů KTNF6 a 2 vozy ČKD KT4D s rozchodem kol podvozků 1060 mm. Tramvaje KTNF6 vychází z vozidel KT4D vyráběných v osmdesátých letech v bývalé ČKD, do kterých byl v devadesátých letech Německou firmou MGB Mittenwalde přidán střední nízkopodlažní článek s letmo uloženými nápravami. Zakázka zahrnuje kompletní odstrojení všech komponentů z tramvaje až na holou kostru, sundání staré- ho oplechování, otrýskání a následnou opravu kostry karoserie, oplechování do nerez provedení, laková- ní a osazení tramvaje novými komponenty. Tramvaj jsou po renovaci dále osazeny trakční výzbroji Progress od firmy Cegelec., novými motory se zvýšeným výkonem a kompletním LED osvětlením. Kontrakt počítá s dokončením 10 vozů do konce roku 2017 a další 4 vozy do konce dubna 2018.

11.8.2017   Tallinn
Tallinnská tramvaj KTNF6 zachycená ve stavu před rekonstrukcí ve společnosti Ekova Electric a.s.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Jste zde: