Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

dpoPo vysoutěžené zakázce na dodávku 40 ks nových středněkapacitních nízkopodlažních tramvají, kterou překvapivě vyhrála švýcarská společnost Stadler Bussnang AG (více informací). Vypsal DPO 4. září 2017 další veřejnou zakázku s názvem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají“.

Technická specifikace nových velkokapacitních tramvají:
Délka skříně vozidla bez spřáhel by měla být max. 32,4 m, šířka karoserie od 2,45 do 2,6 m. Obsaditelnost tramvaje při 5 os/m2 min. 200 osob je jedním z hodnotících kritérií. Dále by vozidla měla být vybavena celovozovou klimatizací a přípravou pro Wi-Fi. Ve vozidle by se měl také nacházet LCD monitor informující o lince zastávkách atd., tak jak jej známe již z dříve dodaných CNG autobusů. Dále by měly být tramvaje vybaveny USB konektory pro dobíjení mobilů a jiných zařízení. Maximální rychlost by měla být minimálně 70 km/h a je jedním z hodnotících kritérií, zadavatel ale preferuje schválení vozidla až pro rychlost 80 km/h.

Číst dál: Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

Ekova Electric informuje

ekovaV současné době probíhá v Ekova Eletric a.s. ve spolupráci s firmou Cegelec zakázka pro Estonské město Tallinn. Jedná se o rekonstrukci 12 ks tramvajových vozů KTNF6 a 2 vozy ČKD KT4D s rozchodem kol podvozků 1060 mm. Tramvaje KTNF6 vychází z vozidel KT4D vyráběných v osmdesátých letech v bývalé ČKD, do kterých byl v devadesátých letech Německou firmou MGB Mittenwalde přidán střední nízkopodlažní článek s letmo uloženými nápravami. Zakázka zahrnuje kompletní odstrojení všech komponentů z tramvaje až na holou kostru, sundání staré- ho oplechování, otrýskání a následnou opravu kostry karoserie, oplechování do nerez provedení, laková- ní a osazení tramvaje novými komponenty. Tramvaj jsou po renovaci dále osazeny trakční výzbroji Progress od firmy Cegelec., novými motory se zvýšeným výkonem a kompletním LED osvětlením. Kontrakt počítá s dokončením 10 vozů do konce roku 2017 a další 4 vozy do konce dubna 2018.

11.8.2017   Tallinn
Tallinnská tramvaj KTNF6 zachycená ve stavu před rekonstrukcí ve společnosti Ekova Electric a.s.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Cyklotramvaj opět v Ostravě

dpoPrvní zmínky o zavedení upraveného tramvajového vozu na přepravu jízdních kol uveřejnil Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) ve své tiskové zprávě dne 29. června 2017. Z další tiskové zprávy ze dne 19. srpna 2017 již víme, že se jedna o upravenou tramvaj, která pojme 12 jízdních kol. Jízdní řád a podmínky pro cestování s jízdním kolem naleznete v tiskové zprávě DPO.

2017 08 29@1403@Vřesinská
Upravená tramvaj typu Vario LF2R.S ev. č. 1403. Tramvaj byla také opatřena nápisem Fandíme sportu a obrázky lyžařů a cyklistů.

Nyní se zaměříme na samotnou tramvaj. Jedná se o tramvaj typu Vario LF2R.S ev. č. 1403, která je běžně vypravována stabilně na kurz 5/102/202. Tramvaj prošla úpravou, při které byly u třetích dveří instalovány na podlahu speciální držáky na kola. Podle dopravce tramvaj měla vyjet 19. srpna 2017, od kdy platí jízdní řád s vyznačeným spojem, že se jedná o ,,cyklotramvaj“, ovšem pravidelný výjezd nastal o několik dní později.

1403 - 20.8.2...
1403 - 20.8.2...
1403 - 20.8.2...
2017-08-29@14...
       

Fotografie č. 1 - 3: Držáky jízdních kol připravené k montáži v tramvaji Vario LF2R.S ev. č. 1403.
Fotografie č. 4: Pohled na již dokončené držáky jízdních kol v tramvaji Vario LF2R.S ev. č. 1403.

Číst dál: Cyklotramvaj opět v Ostravě

Vegetační pásy na zkoušce v Ostravě

Začátkem měsíce srpna na Frýdlanských mostech mezi zastávkami Karolina a Náměstí Republiky započala stavba kolejového absorbérů hluku, který má za úkol snížit hlučnost a prašnost z tramvajové dopravy v tomto otevřeného svršku a oblouku.

9.8.2017   Stavba absorbérů hluku (1)
Pohled na již instalované absorbéry hluku.

Jde o pilotní projekt, přičemž tento úsek byl vybrán díky největšímu sklonu tramvajové trati v ostravské síti, protože je ověřeno, že tramvaje zdolávající kopec jsou nejhlučnější.

9.8.2017 - St...
     

Pohled na již instalované absorbéry hluku.

Číst dál: Vegetační pásy na zkoušce v Ostravě

Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

dpoDopravní podnik Ostrava a. s. se chystá nakoupit čtyřicet nových jednočlánkových autobusů na CNG, to lze usoudit z věstníku veřejných zakázek, kde se objevila nová zakázka s titulem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních jednočlánkových autobusů na CNG pohon“, které poptává dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s.

Autobusy by měly být 100% nízkopodlažní a dopravce předpokládá, že část z celkové hodnoty této zakázky bude uhrazena z prostředků Evropské unie, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP)Nízkoemisní a bezemisní vozidla. Předpokládaný termín ukončení zakázky (dodávek vozidel) je do konce roku 2019. Zadavatel před samotným zahájením zadávacího řízení vedl předběžné tržní konzultace na veletrhu Czechbus 2016 s dodavateli:
EVOBUS Česká republika s.r.o., IVECO Czech Republic a.s., KAR group a.s., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., SCANIA CZECH REPUBLIC s.r.o., SOLARIS CZECH spol. s r.o.,SOR Libchavy spol. s r.o. a VOLVO Group Czech Republic, s.r.o. Poslední jmenovaný výrobce však již výrobu CNG autobusů ukončuje.

Číst dál: Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

Jste zde: