- VDL Bova Magiq je model dálkového autokaru vyráběného od roku 2005.
- Tento autobus je navrhnut pro výrobu v délkách od 13,1 do 14,8m
- V roce 2006 byla představena nová verze tohoto typu, která se od té staré liší především novým moderním
designem a vylepšenou světelnou jednotkou. Změny se dotkly i interiéru. Například řidič oproti staršímu typu
dostal na stanovišti o
- Současně vyráběnou verzi autobusu VDL Bova Maqiq pohání nový motor DAF MX s emisní normou EURO 4.
Jde o šestiválcový přeplňovaný třináctilitrový motor s mezichladičem nasávaného vzduchu a vodním
chlazením. U tohoto motoru se dosáhlo velkého pokroku. Jednak se oproti starému motoru s emisní
normou EURO 3 snížily emise a dále také klesla spotřeba paliva. Výkon se pak zvýšil na neuvěřitelných
460HP (u třínápravových verzí).
- Převodovka je šestistupňová sekvenční převodovka s možností přepnutí na plně automatickou, která pochází
z výroby firmy ZF. Tatáž firma poskytla i nápravy.
- Maximální rychlost udává výrobce 125 km/h.
- Kapacita cestujících je 59 míst.
Testovaný vůz:
Tento luxusní autokar byl vyroben v roce
Patří cestovní agentuře České kormidlo s.r.o. se sídlem v Brně.
Motor |
DAF MX |
Výkon |
353Kw (460HP) |
Počet válců |
6 |
Počet míst k sezení |
59 |
Počet míst k stání |
- |
Objem válců (cm3) |
13000 |
Emisní norma |
EURO 4 |
Max. rychlost (km/h) |
125 |
Délka (mm) |
13900 |
Rok výroby |
2008 |
Převodovka/počet převod. stupňů |
ZF/6 |