Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Atlas vozidel

Karosa ŠM 11

Karosa ŠM 11

 
Výrobce:
n. p. Karosa, Vysoké Mýto 

Karoserie: n. p. Karosa, Vysoké Mýto
  

Karosa ŠM 11:

-  Je model městského autobusu vyráběného ve Vysokém Mýtě v letech 1964 až 1981. Je to nástupce městského vozu Škoda 706 RTO.

- Karosa ŠM 11 je dvounápravový autobus určený pro městský provoz.

- Vůz má samonosnou karosérii panelové konstrukce, má v pravé bočnici umístěné 3 skládací dveře, z toho přední trojkřídlé, zbylé dvoje čtyřkřídlé, všechny elektropneumaticky ovládané.

- Pérování autobusu je vzduchové.

- Motor značky Škoda je umístěn pod podlahou mezi nápravami. Do verze ŠM 11 se standardně montovala automatická dvoustupňová převodovka značky Praga 2 M 70 II.

- Výška podlahy byla 885 mm nad zemí.

- Přední náprava LIAZ byla rovnoběžníkové konstrukce s nestejně dlouhými rameny, zadní tuhá náprava Rába se stálým redukčním převodem v kolech.

- Parkovací ruční brzda je mechanická na zadní kola, provozní nožní brzda vzduchotlaká působí na všechny kola a nouzová brzda přetlaková působí na jeden okruh provozní brzdy. Vozy z pozdějších sérií byly taky vybaveny zpomalovací motorovou brzdou.

- Vozy byly vyráběny s děleným čelním sklem (kromě několika málo výjimek). Během výroby byly autobusy postupně zdokonalovány (např. zavedení samočinného centrálního mazání podvozku, oplechování boků karoserie rovnými plechy namísto vlnitých hliníkových, výkonnější topení, silnější motor atd.).

- Autobus ŠM 11 měl být unifikován s trolejbusem T 11, avšak projekt byl zrušen a vozů T 11 bylo vyrobeno pouze 8 kusů.

 

Obsah palivové nádrže: 230 litrů

Max. rychlost: 65 km/h

Rozchod kol vpředu: 1 900 mm, vzadu 1 781 mm

Průměr otáčení: 20 m

Parkovací ruční brzda: mechanická na zadní kola

Provozní nožní brzda: vzduchotlaková na všechna kola

Nouzová brzda: přetlaková na jeden okruh provozní brzdy

 

Základní technické údaje vozů Karosa ŠM 11 1608 a Karosa ŠM 11 1620

Max. celková délka

(mm)

10 985

Šířka vozové skříně

(mm)

2 500

Výška vozové skříně

(mm)

3 120 (ŠM 11 1620)

2 985 (ŠM 11 1608)

Max. přední převis

(mm)

2 220

Přední převis

(mm)

2 220

Rozvor náprav

(mm)

5 500

Zadní převis

(mm)

3 265

Max. zadní převis

(mm)

3 265

Pneumatiky

eHD 10,00-20

Hmotnost vozu

(kg)

7 800

Počet míst k sezení

29 (ŠM 11 1620) nebo 31 (ŠM 11 1608)

Počet míst k stání

67 (ŠM 11 1620) nebo 59 (ŠM 11 1608)

Celková obsaditelnost

96 (ŠM 11 1620) nebo 90 (ŠM 11 1608)

Motor

Škoda ML 630 (vůz Karosa ŠM 11 1608)

Škoda ML 634 (vůz Karosa ŠM 11 1620)

Počet válců

6

Průměr vrtání

(mm)

130

Zdvih pístů

(mm)

150 (ŠM 11 1620)

140 (ŠM 11 1608)

Objem válců

(cm3)

11 940 (ŠM 11 1620)

11 150 (ŠM 11 1608)

Výkon

132,4 kW/2 150/1 min 180 k (ŠM 11 1608)

154,4 kW/2 000/1 min 210 k (ŠM 11 1620)

 

Zdroj: Wikopedia, IRISBUS IVECO Czech Republic a.s. (bývalá Karosa a.s.)

Aktualizováno 31. 1. 2013 22:17

Jste zde: