Jak jsme vás informovali, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zanedlouho obdrží další nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 IV CNG. S tím je samozřejmě spjato i vyřazovaní těch nejstarších vozů. Tato dodávka tak umožní již definitivně vyřadit všechny zbývající vysokopodlažní autobusy – jde celkem o pětici vozů Karosa B 941 E.1962 a trojici Karos B 961 E.
Původní adept na nový přírustek historických vozidel DPO - Karosa B 941 E ev. č. 4284.
Kloubové autobusy Karosa B 941 byly do Ostravy dodávány v letech 1997 až 1998 (celkem 17 vozů, ev. č. 4251–4267), na tuto dodávku pak navazovala v letech 1999–2001 další dvacítka inovovaných autobusů Karosa B 941 E (ev. č. 4268–4287). Završení dodávek kloubových Karos pro DPO představoval příchod osmi autobusů B 961 E v letech 2003–2004 (ev. č. 4288–4295).
Do dnešních dnů se kloubové Karosy udržely v provozu hlavně díky tramvajovým výlukám. Během letních prázdnin bylo možné zahlédnout některou z osmi vysokopodlažních Karos na dělených kurzech linek čísel 41, 48, 45, 54 a 62. Od září bylo možné kloubové autobusy Karosa vidět i na dalších linkách čísel 31, 37, 41, 44, 45, 54, 61 a 62. Z provozu pak budou všechny dosud provozní vozy zcela vyřazeny po dodání nových Solarisů.
Původně plánovaný adept na budoucí historický vůz DPO je také Karosa B 941 E ev. č. 4286. Vůz byly vyfotografován na ul. Hlavní třída v Ostravě-Porubě.
Máme ale i dobré zprávy, po jejich odstavení bude vybrán jeden z vozů Karosa B 941 E, který je v nejlepším stavu, aby byl převeden do sbírky historických vozidel. Ačkoliv se původně mělo rozhodovat mezi vozy ev. č. 4284 a 4286, nakonec se po zhodnocení celkového stavu dopravce rozhodl ponechat si jako muzejní vůz s ev. č. 4285. Naopak vůz ev. č. 4286 byl již z provozu definitivně odstaven a započalo jeho rozebírání.
Budoucí nový historický vůz DPO - Karosa B 941 E ev. č. 4285.