Ve dnech 18. – 20. června 2013 se na nákladovém nádraží v Ostravě uskutečnil již 14. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb Czech Raildays 2013.
K vidění byli jak tradiční vystavovatelé, účastnící se každoročně, tak i někteří noví, jako například polská firma PESA. Tato firma se zde prezentovala jak železniční jednotkou pro ČD RegioShark, tak i soupravou 2 140 282-6 (EN 76-035d) určenou pro polské PKP. Každoroční vystavovatel – firma Škoda – se prezentoval moderní elektrickou jednotkou RegioPanter, určenou rovněž pro České dráhy. Firma Siemens tak jako v loňském roce vystavovala elektrickou lokomotivu Siemens Vectron.
Expozice firem: Siemens, ŠKODA Vagónka a Pesa
Chudší nabídka vystavovaných vozidel byla u stánku Dopravního podniku Ostrava a.s., ten letos vystavoval pouze dva trolejbusy, zástupcem moderního byl Škoda 26 Tr Solaris (ev. č. 3721), historii zastupoval trolejbus Tatra T 400/IIIA (ev. č. 26).
Škoda 26 Tr Solaris (ev. č. 3721), dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s.
U stánku firmy Cegelec byla k vidění zajímavá novinka v podobě nového nízkopodlažního elektrobusu polského výrobce AMZ. Typové označení je AMZ CS 10 E a jedná se o 10m elektrobus, který pojme celkem 83 cestujících.
Elektrobus AMZ City Smile CS 10 E
Také firma SKD Trade a.s. zde prezentovala elektrobus – nízkokapacitní Irisbus Stratos LE 30 E (RZ: 3AI 3132) pendloval na předváděcích jízdách k hlavnímu nádraží a zpátky.
Elektrický minibus Irisbus Stratos LE 30 E, vyčkávající na odjezd na ostravském hlavním nádraží
Na závěr dodejme, že mezi vystavovateli chyběl tradiční účastník tohoto veletrhu, firma Krnovské opravny a strojírny, která provádí přestavby a novostavby tramvají na typ Vario.