V sobotu 12. ledna byl do Zlína přivezen první bateriový trolejbus Škoda 30 Tr. Karoserie trolejbusu, kterou vyrábí firma SOR Libchavy spol. s r.o. a do nichž montuje trolejbusovou elektrovýzbroj firma Škoda Electric Plzeň jsou pro Zlín novinkou, jelikož tento typ zde ještě nikdy nebyl provozován. Zároveň jde také historicky poprvé o vozidla, která budou u zlínského dopravního podniku čtyřdveřová. Vozidla typu Škoda 30 Tr byla zakoupena pro připravovanou trolejbusovou linku do Kostelce, Štípy a k ZOO Lešná.Celkem obdrží Dopravní společnost Zlín-Otrokovice s.r.o. 7 ks těch parciálních trolejbusů.
Nový parciální trolejbus Škoda 30 Tr u Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice s.r.o.
Trolejbus je dlouhý 12,180 metru, široký 2,55 metru. Standardem je nízkopodlažnost, klimatizace jak pro řidiče, tak i cestující. Obsaditelnost vozu je 22 míst k sezení a 58 míst k stání, současně mohou být přepravovány také 2 invalidní vozíky. Vůz je vybaven také trakčními bateriemi, které umožní jízdu mimo troleje a to až na 12 kilometů, po opětovném připojení na trolej se začnou během jízdy automaticky dobíjet.
Nový parciální trolejbus Škoda 30 Tr u Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice s.r.o.
Aktuálně je trolejbus využíván pro potřeby mechaniků, kteří se s tímto typem seznamují, pro zaškolení řidičů a pro zkušební jízdy mimo linky MHD. Všechny vozy by měly být dodány do konce března, kdy se plánuje i spuštění nových linek.
Nový parciální trolejbus Škoda 30 Tr u Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice s.r.o.
Fotografie č. 1 - 2: Nový parciální trolejbus Škoda 30 Tr u Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice s.r.o.
Fotografie č. 3 - 4: Interiér nového parciálního trolejbusu Škoda 30 Tr u Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice s.r.o.