Dne 2. července 2018 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila nová zakázka s názvem ,, Dodávka 4 ks nových minibusů na pohon CNG“ Předpokládaná cena zakázky je 12,5 miliónu Kč bez DPH. V nedávné době zařadil DPO do svého vozového parku 3 nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7304 - 7406, jak je z názvu patrné s pohonem na CNG a také 3 elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5301 – 5303. Po zařazení dalších 4 nových CNG minibusů které poptává DPO bude mít dopravce celkem 10 nových minibusů. Díky tomu by DPO mohl vyřadit již všechny minibusy typu Mercedes-Benz Sprinter a Fiat – MAVE CiBus ENA 3Z.
Několik základních specifik z požadavků Dopravního podniku Ostrava a.s.
- pohon CNG
- rozměry v rozmezích: délka 7,5 – 8,5 m, šířka 1,9 - 2,37 m a výšky maximálně 3,2 m
- maximální rychlost vozidla minimálně 80 km/h
- autobusy by měli být vybaveny dvěma dveřmi,z nich mohou být šířky 750 mm, druhé dveře v tom případě minimální šířky 1000 mm, musí být dvoukřídlé a v těchto dveřích by měl být vstup do nízkopodlažního prostoru.
- celková kapacita vozu by měla být minimálně 22 cestujících z toho minimálně 10 míst k sezení.
- pokud šířka vozu bude do 2,2 m musí být rozmístění sedadel v konfiguraci 1+1, pokud bude šířka větší je připuštěna možnost konfigurace 2+1
- mezi další požadavky patří celovozová klimatizace a dobíjecí USB přípojky a také příprava na budoucí Wi-Fi.