Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dodávka nových elektrominibusů

dpoDopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. po zadání výběrového řízení na dodávku minibusů s pohonem na CNG nyní ve výběrovém řízení ve věstníku veřejných zakázek poptává novou zakázku s názvem „Dodávka 3 ks elektrominibusů“.

Ze zadávací dokumentace můžeme vyčíst, že vozidla by měla být vybavena celovozovou klimatizací pro cestující, USB přípojkami pro dobíjení mobilních telefonů a připravena na instalaci Wi-Fi. Ve vozidlech by neměl chybět informační LCD displej. Dále se v zadávací dokumentaci můžeme dočíst, že zadavatel (tedy dopravce) bude vést předběžné tržní konzultace se společnostmi ROŠERO-P, s.r.o., KAR group, a.s., SKD TRADE,a.s. a EVC GROUP, s.r.o.

Kromě tří nových elektrominibusů by měl vítěz výběrového řízení dodat také 4 ks nových mobilních nabíjecích stanic pro nabíjení dodaných elektrominibusů, dokumentaci k vozidlům a také všechny příslušné softwary a provést zaškolení obsluhy. 

Předpokládaná cena této zakázky je odhadována na 21 milionů Kč bez DPH. DPO předpokládá, že většina z této sumy bude financována z prostředků EU, konkrétně z operačního programu Nízkoemisní a bezemisní vozidla.

Vítěz výběrového řízení na dodávku nových elektrominibusů
Vítězem výběrového řízení se nakonec stala firma ZLINER s.r.o. s cenou zakázky 20 949 000 Kč bez DPH. Z této ceny tvoří většinu cena samotných vozidel - ty budou typu Rošero First FCLLI Electric z produkce slovenské společnosti Rošero - P s.r.o. ze Spišské Nové Vsi, jedno vozidlo vychází na necelých sedm milionů korun (6 926 457 Kč), z čehož necelé dva miliony stojí trakční baterie. Jedna nabíjecí stanice pak stojí 29 150 Kč. Dodání vozidel i nabíjecích stanic by mělo být uskutečněno do sedmi měsíců od podpisu smlouvy. Z návrhu kupní smlouvy můžeme vyčíst také požadovanou životnost dodávaných výrobků - v případě elektrominibusů by měla minimální životnost činit 10 let, nabíjecí stanice by měly vydržet alespoň 4 roky. 

Rosero
Rošero First FCLLI Electric. Zdroj Kupní smlouva ZLINER/DPO

Spolu s dodáním těchto vozidel by pak měla vzniknout i nová městská linka s číslem 99, která bude částečně kopírovat trasu bývalé „devětadevadesátky“, jejíž provoz byl ukončen v 1. března 2013. Uvažovaná trasa nové linky by však nově měla vést například pěší zónou po ulici 28. října na Masarykovo náměstí či zajíždět po staré Michálkovické ulici na Hladnov. 

Linka je tedy navrhována v této trase:

Městská nemocnice - ÚAN (výstupní zastávka linek č. 21, 37 a 81, zastávka pro linku č. 50) - ÚAN (nástupní zastávka linek č. 21, 37 a 81) - Karolina - Imperial - Masarykovo nám. (v ul. 28. října) - Černá louka - Most M. Sýkory - Most Pionýrů - Kamenec - Bazaly - Všehrdův sad - Hladnov - Revírní br. pokladna - Všehrdův sad - Bazaly - Kamenec - Nám J. Gagarina - Most M. Sýkory - Černá louka - Divadlo loutek - Výstaviště - Karolina - Nám. Republiky - Červeného kříže - Městská nemocnice.

Rošero
Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric, vyfotografovaný ve výrobním závodě společnosti Rošero - P s.r.o. v Špišské Nové Vsi: Foto: DPO.

Rošero (1)
Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric, vyfotografovaný ve výrobním závodě společnosti Rošero - P s.r.o. v Špišské Nové Vsi. Foto: DPO.

Rošero (2)
Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric, vyfotografovaný ve výrobním závodě společnosti Rošero - P s.r.o. v Špišské Nové Vsi. Foto: DPO.

Rošero (3)
Interiér elektrominibusu Rošero First FCLLI Electric, vyfotografovaný ve výrobním závodě společnosti Rošero - P s.r.o. v Špišské Nové Vsi. Foto: DPO.

Zahájení dodávek nových elektrominibusů do Ostravy
V úterý 15. května 2018, byl do Ostravy dodán první ze tří objednaných elektrominibusů Rošero First FCLLI Electric. Výrobcem je slovenská firma Rošero - P s.r.o. sídlící ve Špišské Nové Vsi a dodavatelem je zlínská firma Zliner. Dodaný vůz obdrží ev. č. 5301, zbylé dva pak ev. č. 5302 a 5302.

2018 05 15@7351@@Garáže Hranečník (2)
Nový elektrominibus Rošero First FCLLI Electric budoucího ev. č. 5301, vyfotografovaný v areálu garáží Hranečník.

5301 - 15.5.2...
5301 - 15.5.2...
5301 - 15.5.2...
5301 - 15.5.2...

Fotografie č. 1 - 2: Nový elektrominibus Rošero First FCLLI Electric budoucího ev. č. 5301.
Fotografie č. 3: Pracoviště řidiče elktrominibusu Rošero First FCLLI Electric.
Fotografie č. 4: Interiér elektrominibusu Rošero First FCLLI Electric.

V uplynulých dnech byly dodány již všechny nové elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric, které obdržely ev. č. 5301 – 5303. Do vozů byly dosazazeny odbavovací systémemy podle ostravských zvyklostí. V nejbližší době by mělo dojít k jejich vypravení, pravděpodobně na obnovenou linku č. 99. Trasa linky je zmíněna výše v článku.

2018 06 08@5301@1TL 2401@Garáže HranečníkElektrominibusy Rošero First FCLLI Electric zprava ev. č. 5301, 5303 a 5302 vyfotografované v garážích Hranečník.

5301 - 1TL 24...
5302 - 1TI 85...
5302 - 1TI 85...
5303 - 1TI 85...

Fotografie č. 1: Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5301.
Fotografie č. 2 - 3: Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev.č. 5302.
Fotografie č. 4: Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5303.

První výjezd na linky MHD
První nový elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5302 zasáhl do provozu v úterý 12. června 2018 a to na na linku/kurz č. 98/1. Vůz zde bude nasazován jen dočasně, později jej vystřídá minibus Dekstra Bus Daily LE 37 CNG.

2018 06 12@5302@1TI 8535@Petřkovice náměstí (3)
První den v provozu elektrobus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5302 na lince/kurzu 98/1.

5302 - 1TI 85...
5302 - 1TI 85...
5302 - 1TI 85...
5302 - 1TI 85...

První den v provozu elektrobus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5302 na lince/kurzu 98/1.

Více informací o výběrovém řízení naleznete zde.

Aktualizováno 12. 6. 2018 19:51

Jste zde: