Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

dpoNěkolika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.

To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.

Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.

DPO se v tomto období snaží pracovat s médii. Například v tomto prvním prázdninovém týdnu vypustil dopravní podnik informaci, že se chystá obnovit provoz cyklotramvaje. Každému Ostravanovi se vybaví žluto-modrá tramvaj ev. č. 1015 na speciální lince, která v historii tuto roli zastávala. Podle našich současných informací však půjde o doplnění stojanů na jízdní kola do standardní tramvaje Vario LF2R.S ev. č. 1403 určené na provoz na lince 5 do Kyjovic, navíc tato úprava je údajně požadavkem jedné z obce, která si dopravní obslužnost objednává. Ve stručnosti tedy tisková zpráva “maže více medu kolem úst” než kolik obsahuje hodnotných informací.

Máme však pocit, že tímto sice inovovaným způsobem, ale poněkud populistickým a průhledným stylem komunikace se společnost dostane opět tam kde byla ve vztazích s veřejností, když tyto informace až tajila. Připomínáme, že občané neradi vidí, když odhalí, že se s nimi nejedná upřímně. Myslíme si však, že několik osudem dobře uštědřených ran dokáže firmu tohoto nešvaru zbavit bez větších následků.

Aktualizováno 2. 7. 2017 20:32

Jste zde: