Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rozloučení s Karosami řady 700 u ČSAD Střední Čechy

V sobotu 9.ledna 2015 proběhlo rozloučení s Karosami řady 700 u ČSAD Střední Čechy, které organizovala řada nadšenců zajímajících se o historii tohoto dopravce. Trasa fotojízdy vedla místy pravidelných linek Pražské Integrované Dopravy (PID), kterou účastníci sami vytipovali.

8028 - 8S2 99...
8028 - 8S2 99...

Karosa B 732 ev. č. 8028, dopravce ČSAD Střední Čechy a.s. projíždí částí obcí Kly místní části Krauzovna.

Na poslední jízdu byl vyhrazen vůz Karosa B 732 ev. č. 8029. Ten bohužel z technických důvodů nebylo možné vypravit, a proto byl použit náhradní autobus evidenčního čísla 8028. Vůz 8028 zprvu působil od roku 1992 u DP Liberec kde jezdil až do roku 2001 pod evidenčním číslem 338 (SPZ: LIA 67-40). Spolu s vozem 338 odkoupila společnost ZLINER Zlín i vůz ev. č. 342 (SPZ: LIA 70-49), na kterých poté provedla generální opravu spočívající v výměně čel za novější typ a opravě celého vozu. Mezi tyto dva autobusy od DP Liberec se zařadil i vůz dopravce Ivan Pacák (původem DP města Pardubic). Všechny 3 vozy byly předány ČSAD Střední Čechy koncem roku 2003.

8028 - 8S2 99...
8028 - 8S2 99...

Autobus Karosa B 732 ev. č. 8028, dopravce ČSAD Střední Čechy a.s. při fotografické pauze na zastávce Neratovice, Spolana. Druhá fotografie je pořízena na stejnojmenné zastávce a zachycuje hojnou účast na této fotojízdě.

Následně byly vozy přiděleny na oblastní MHD v Mělníce a Kralupech nad Vltavou. Spatřit je však bylo možné i na linkách Systému PID, či jiných linkách obsluhovaných dopravcem. Dva vozy byly zařazeny do PID pod evidenčními čísly 1587 (8029) a 1588 (8027), oba vozy MHD Mělník. Třetí vůz byl zařazen na MHD Kralupy nad Vltavou, kde nebyl až do roku 2015, kdy došlo k hromadnému přečíslování všech vozů ČSAD, integrován do systému PID (8028).

Po dodání nových autobusů Irisbus Crossway LE (ev. č. 8148, 8149, 8150) v roce 2010 došlo k převedení dvou Mělnických Karos na MHD Kralupy n/V, kde začaly nahrazovat dosluhující a nevyhovující vozy typu C 734. Po dodání autobusů MAN NL 263 (ev.č. 8061, 8062, 8063) byl v Kralupech ukončen provoz všech autobusů typu C734. V provozu již byly pouhé dvě Karosy řady 700, přičemž třetí sloužila jako záložní vozidlo.

Konec Karos B 732 na MHD Kralupy předznamenala integrace MHD Kralupy nad Vltavou do systému PID. V tu chvíli se staly tyto vozy nevyhovujícími. Nahrazeny byly Mercedesem Citaro ev. č. 8064.
 
Závěrem dodejme, že vozy řady 700 se vyskytovaly v mnoha provedeních u ČSAD od jeho samotného vzniku, na všech provozovnách. Definitivní ukončení pravidelného provozu těchto vozů však snížilo průměrný věk vozů dopravce a zvýšilo komfort cestování.

Aktualizováno 21. 1. 2016 11:28

Jste zde: