Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova vyřadil ve větším počtu dosluhující autobusy typu Karosa B 731. Ve stavu tak zbývají poslední čtyři tyto vozy (ev. č. 186, 187, 191 a 192). Mezi vyřazenými vozy se objevily také mladší Karosy B 931 ev. č. 79 a 115. Mosteckým rekultivacím byla odprodána Karosa C 934 E ev. č. 6.
Fotografie č. 1: Dnes již vyřazená Karosa B 931 (ev. 79)
Fotografie č. 2: Dnes již vyřazená Karosa B 931 (ev. č. 115)
Fotografie č. 3: Karosa C 934 E (ev. č. 6), kterou odprodal DPmML a.s. Mosteckým rekultivacím zachycená ještě ve službách podniku
Mostecko-litvínovský zájezdový autobus Karosa LC 757 HD 12 (ev. č. 63) byl v minulých dnech odstaven z provozu. Sedadla pro cestující z tohoto vozu byla namontováno do vozu Irisbus Crossway 12 M (ev. č. 2). Další osud Karosy je prozatím nejistý, v úvahu připadá jeho prodej, případně šrotace, ale je také možné ponechání vozu u DP a jeho konzervace, s následnou možností renovace tohoto autobusu, aby mohl být veden jako veterán. V roce 2016 by totiž tento vůz oslavil již 20 let od svého uvedení do provozu. Nechme se tedy překvapit, jak nakonec mostecko-litvínovská zájezdová Karosa dopadne.
Fotografie č.1: Mostecko-litvínovský autobus Karosa LC 757 HD 12 (ev. č. 63) ještě v původních barvách
Fotografie č. 2. a 3.: Karosa LC 757 HD 12 (ev. č. 63) již s celovozovám polepem propagující házenkařský klub Černí Andělé - DHK Baník Most
Kloubové autobusy typu MAN NG 313 LPG Lion´s City (ev. č. 48 a 49), typické pro linku č. 30, již do běžného provozu nezasáhnou a budou se používat pouze pro případ výluk v tramvajové dopravě.
Kloubové autobusy typu MAN NG 313 LPG Lion´s City (ev. č. 48 a 49), které byly typické pro mosteckou linku č. 30
V březnu došlo také k výměně mosteckých vozů Karosa B 931 (ev. č. 70, 75 a 76) za litvínovské autobusy typu MAN NL 243 F/LPG Castrosua (ev. č. 56, 57 a 58), čímž byla porušena tradice, kdy devítistovkové karosy jezdily výhradně pod mosteckou vozovnou. Nyní je možné se s těmito nově litvínovskými vozy setkat především na lince 15.
Fotografie č.1: Karosa B 931 (ev. č. 76) již na litvínovských linkách
Fotografie č. 2: Man NL 243 F/LPG Castrosua (ev. č. 58) zachycen v roce 2010 na mostecké lince č. 19
Další sledovanou událostí bylo otevření silničního mostu spojující mostecké vlakové nádraží s ulicí Rudolická dne 1. května 2014. Most prošel zátěžovými zkouškami, byl opraven také přilehlý přejezd tramvajové tratě. Autobusové linky však k nádraží ještě jezdit nebudou. Důvodem je navazující rekonstrukce prostranství před budovou nádraží, která zahrnuje i vybudování nových stání pro autobusy jak MHD, tak LD. Konec prací je plánován až na přelom října a listopadu letošního roku.
V rámci projektu IPRM – Doprava započala rekonstrukce zastávky Most, INTERSPAR, ležící na trase tramvajových linek 1 a 2. V první fázi projde omlazovací kůrou nástupiště a přístřešek ve výstupní části zastávky, v druhé pak zbytek stanice.
Díky IPRM také dojde k osazení LEDkových panelů BUSTEC na tramvajový vůz ČKD T3M.3 ev. č. 305, který v nedávné době prošel VP. Některé další tramvaje budou postupně osazena panely BUSE z vyřazovaných autobusů.
Poslední novinkou z mostecké vozovny je reklama na voze Škoda-Inekon LTM 10.08 (Astra) ev. č. 201, která prezentuje společnost Vršanská uhelná, a.s.
Nová celovozová reklama na tramvaji Škoda-Inekon LTM 10.08 (Astra) ev. č. 201
Dobrou zprávou pro cestující veřejnost je, že v září letošního roku by měla do Mostu dorazit druhá tramvaj typu Vario LF+, která se bude od první lišit především dosazením plastových sedáků pro cestující.
S příchodem dubna vešly v platnost také nové smluvní přepravní podmínky. Upravují především výši přirážek za jejich porušení. Více najdete na: http://dpmost.cz/zvd031