Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Otrokovicích je již v provozu nová trolejbusová trať

zlin logoNa nově zatrolejovaném úseku o délce 950 metrů, který byl v jarním období 2022 dokončen v Otrokovicích, se už od začátku července pravidelně objevují trolejbusy. K tomuto významnému rozšíření trolejové sítě Zlína a Otrokovic došlo po dlouhém období 22 let, které uplynulo od prodloužení trolejové trati na sídlišti Jižní Svahy na točnu Kocanda.

Zlín (1)
Na lince č. 55 lze nově zahlédnout také parciální trolejbusy. Foto: DSZO.

Výsledkem prací, které realizovala v prvním čtvrtletí roku 2022 pro Dopravní společnost Zlín – Otrokovice pražská firma Elektroline, a. s., je nový úsek dvoustopého trolejového vedení o délce zhruba 950 metrů v ulicích Osvobození a Komenského v Otrokovicích. Na této dříve autobusové lince č. 55 se od začátku letošního července, kdy vstoupila v platnost změna jízdních řádů, začal kromě autobusů pravidelně objevovat bateriový trolejbus. Po dodání dalších potřebných bateriových trolejbusů se jejich počet nasazovaných na lince č. 55 v blízké budoucnosti ještě zvýší. Pro město Otrokovice to znamená výraznou ekologizaci provozu MHD, neboť trolejbusy na rozdíl od autobusů neprodukují v místě své jízdy žádné emise a pohybují se s výrazně nižší úrovní hlučnosti.

Nově vybudované trolejové vedení navazuje v Otrokovicích na dosavadní zatrolejovanou trasu, která za poštou odbočuje z ulice Osvobození do Havlíčkovy ulice k železniční stanici (linky č. 2 a 6 ze Zlína). Nově zatrolejovaný úsek vede po trase původní autobusové linky č. 55 ulicí Osvobození a pokračuje ulicí Komenského až do prostoru před tělocvičnou Jednoty Sokol. Tam tzv. parciální trolejbusy stahují sběrače, aby pokračovaly v další jízdě až na točnu Štěrkoviště s využitím elektrické energie z trakčních baterií.

Výstavba nového trolejového vedení v Otrokovicích v úseku po sokolovnu přišla na 10,7 milionu korun, přičemž 85 procent uznatelných nákladů pokryla dotace z operačního programu Doprava.

„Jakmile silničáři dokončí plánovanou rekonstrukci křižovatky ulic Komenského a Nadjezd, plánujeme prodloužit zatrolejovaný úsek od sokolovny v Komenského ulici až po zastávku Nadjezd. Toto další prodloužení trolejí o délce 276 metrů v jednom směru přijde asi na 5,5 milionu korun. Také u této investice budeme žádat o financování z operačního programu Doprava,“ informoval ředitel DSZO Josef Kocháň.

Zlín
Na nově prodloužené trati lze také zahlénout trolejbusovou linku č. 2, která je něktrými spoji vedena až na konečnou zastávku Otrokovice, Štěrkoviště. Foto: DSZO.

Trolejové tratě ve Zlíně a Otrokovicích mají nyní celkovou délku 65,8 kilometru (měřeno v jedné stopě). Současné prodloužení v Otrokovicích je poměrně významnou událostí, ke které dochází po mnoha letech. Naposledy došlo k prodloužení trolejového vedení o 450 metrů při výstavbě obratiště Antonínova ve Zlíně v roce 2014, předtím vznikl nový zatrolejovaný úsek v roce 2000, když se prodloužila trasa trolejbusových linek na sídlišti Jižní Svahy ve Zlíně z původní konečné Česká na obratiště Kocanda.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice s.r.o.

Aktualizováno 13. 8. 2022 18:44

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice s.r.o.

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: