V sobotu 28. května 2022 se po covidovém odkladu opět uskutečnila Ostravská muzejní noc. Zapojilo se mnoho městských institucí mimojiné i DPO, které zpřístupnilo areál martinovských dílen.
Tramvajový motorový vůz ev. č. 94 v pozadí s trolejbusem Škoda 14 Tr M ev. č. 3261.
Pro komfort návštěvníků a aby bylo vůbec možné navštívit tolik zpřístupněných míst, byla zavedena speciální doprava linkami muzejní noci. Již při minulém ročníku se nepoužíval přestupní uzel Výstaviště z důvodu zrušené tramvajové smyčky Výstaviště. Byla tedy opětovně zvolena zastávka Konzervatoř jako hlavní přestupní uzel, kde bylo možné přestoupit mezi linkami A, B a C. Zmíněné linky jezdily v 15., 35. a 55. minutu. První spoj byl vypraven v 16:55 a poslední 23:35. Na zmíněných linkách byly vypraveny autobusy Solaris Urbino 12 CNG.
Jelikož se letos jezdilo opět do areálu v Martinově, přibyla linka D na kterou byla nasazena kloubová vozidla Solaris Urbino 18 CNG. Odlišností proti ostatním linkám byl jízdní řád se 40 minutovým intervalem a konečnou zastávkou na nedalekém Mostě Pionýrů. První spoj byl vypraven v 17:35 a poslední 23:35.
V areálu martinovských dílen si mohli návštěvníci prohlédnout historická i současná vozidla DPO. Konaly se oblíbené jízdy s historickými vozidly po areálu. K vidění byly i novější sbírkové kusy jako autobus Solaris Urbino 15 I. generace ev. č. 7601. Tato akce je jednou z mála v roce, kdy je možné si prohlédnout vozidla v depozitáři, neboť na trvale přístupné muzeum dopravy se stále čeká. Bohužel není momentálně tato investice na seznamu priorit Města Ostravy.
Fotografie č. 1 - 2: Historický autobus DPO Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.
Fotografie č. 3 - 4: Služební trolejbus Škoda 14 Tr M ev. č. 3261.
Fotografie č. 5 - 8: Služební tramvaj ČKD T3 - Autoškola ev. č. 8201.
Fotografie č. 1: Tramvaj ČKD T3 ev. č. 987.
Fotografie č. 2: Tramvajový motorový vůz ev. č. 25.
Fotografie č. 3: Budoucí historická tramvaj ČKD T6A5 ev. č. 1111.
Fotografie č. 4: Tramvajový motorový vůz ev. č. 21 ,,Barborka"
Fotografie č. 5 - 6: Tramvajový motorový vůz ev. č. 94.
Trasy bezplatných linek byly stanoveny takto:
Linka A
Konzervatoř - Krajský úřad - Dolní Vítkovice (zastávka směr centrum) - Konzervatoř (okružní linka).
Linka B
Konzervatoř - Husův sad - Most M. Sýkory - Elektra - Stodolní - Muglinovská - Náměstí Svatopluka Čecha a zpět.
Linka C
Konzervatoř - Husův sad - Most Pionýrů - Michálkovice a zpět.
Linka D
Most Pionýrů - Husův sad - Konzervatoř - Dílny DP Ostrava - Areál Dílen DPO a zpět.
V úseku mezi zastávkami Dílny DP Ostrava a Areál Dílen DPO byla zavedena kyvadlová tramvajová linka z důvodu, aby se návštěvníci nepohybovali volně v provozní části areálu.
Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7880 vypravený na muzejní linku D, odbavuje cestující v zastávce Areál dílen DPO .
Mezi aleálem DPO a Dílny DP Ostrava byla zavedena kyvadlová doprava v podobě vozu Vario LF3/2 ev. č. 1651.