Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě vozí cestující v Praze

DPP2Dopravní podnik hlavního města Prahy vyšle na dva únorové týdny do pražských ulic nový velkokapacitní dvoučlánkový autobus Mercedes-Benz CapaCity L.

Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště. Ve vybraných dnech a časech budou umožněny také bezplatné prezentační jízdy pro zájemce z řad veřejnosti.

MA MB 190 - 1...
MA MB 190 - 1...
MA MB 190 - 9...
MA MB 190 - 9...
MA MB 190 - 9...
MA MB 190 - 9...
   

Mercedes - Benz CapaCity L (RZ: MA MB 190) zapůjčený Dopravnímu podniku hl. m. Prahy a.s. Poslední dvě fotografie zobrazují interiér vozidla.

Oficiální představení vozidla proběhlo v pondělí 8. února 2016 v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla. Autobus bude nyní testován po dobu dvou týdnů na trase linky číslo 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla, přičemž budou simulovány provozní podmínky včetně umístění zátěže v interiéru. Prezentační jízdy pro veřejnost budou organizovány vždy v odpoledních hodinách v úterý 9. února, ve středu 10. února a v neděli 14. února 2016. Odjezdy prezentačních jízd z Nádraží Veleslavín jsou plánovány od 12.50 hodin do 18.50 hodin (vždy v hodinovém intervalu).

Číst dál: Nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě vozí cestující v Praze

„Evička“ od února poprvé v provozu s cestujícími v Praze

DPP2První jednočlánková plně nízkopodlažní tramvaj EVO 1, která byla kompletně smontována v Opravně tramvají Dopravního podniku hlavního města Prahy, se po několikaměsíčním testování vydává do ulic metropole – v rámci zkušebního provozu poprvé sveze cestující.

0033 - 8.2.20...
 
0033 - 8.2.20...
 
0033 - 8.2.20...
 
0033 - 1.2.20...
 

Zapůjčená tramvaj EVO 1 ev. č. 0033 v ulicích Prahy.

Tramvaj EVO 1, jíž se přezdívá „Evička“, je v Česku první svého typu. Délkou 15 metrů je například oproti tramvaji 15T, která je v pražských ulicích běžně k vidění, poloviční. Tramvaj si od 1. února 2016 mohou nově v rámci zkušebního provozu vyzkoušet i cestující pražské MHD. Ve všední dny je převážně nasazena do provozu na linku číslo 6, v sobotu na linku číslo 5 a v neděli na linku číslo 7. Svým netradičním bílo-žlutým nátěrem bude pro zájemce nepřehlédnutelná.

Číst dál: „Evička“ od února poprvé v provozu s cestujícími v Praze

Dopravní podnik hl. města Prahy dočasně odstavil z provozu nízkopodlažní kloubové autobusy Irisbus Citybus 18 M

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) odstavíl dočasně z provozu všechny nízkopodlažní kloubové autobusy Irisbus Citybus 18 M. Celkem 47 autobusů projde mimořádnou kontrolou v souvislosti s nedávnými požáry dvou autobusů tohoto typu. 

2015 06 06@6514@4AS 7037@Garáže Vršovice
Irisbus Citybus 18 M ev. č. 6514

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy dočasně odstavil z provozu nízkopodlažní kloubové autobusy...

Linka pražského metra B začala vozit cestující před 30 lety

DPP2Nejdelší a zároveň i nejmladší trasa pražského metra oslavila v pondělí 2. listopadu 2015 tři desetiletí provozu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil pro cestující u příležitosti tohoto jubilea zvláštní jízdy historickými soupravami metra. 

Žlutá linka pražského metra zahájila svůj provoz 2. listopadu 1985 ve stanici Náměstí Republiky. Ve svých počátcích mělo „béčko“ pouhých sedm stanic a měřilo 4,9 kilometru. Dnes je trasa se svými 24 stanicemi a více než 25,7 kilometry nejdelší v systému pražského metra. Z 24 stanic jich je 15 bezbariérových. Nejkratší mezistaniční úsek na trase B je mezi stanicemi Můstek a Národní třída – 500 m, nejdelší úsek je pak mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Radlická – 2140 m.

„Mám pocit, že dnes všichni považují metro v Praze za něco samozřejmého. Málokdo si uvědomuje, o jak unikátní stavbu a technologii se jedná, a kolik lidí tvrdě pracuje na tom, aby se den co den mohly rychle a ekologicky dostat z jednoho konce města na druhý statisíce cestujících. Nejde o žádnou samozřejmost, což moc dobře vědí ve městech, kde po metru roky marně touží. Alespoň při podobných výročích bychom si to měli připomenout a uvědomit,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Číst dál: Linka pražského metra B začala vozit cestující před 30 lety

Dopravní podnik hl. města Prahy nasadil do provozu elektrobus SOR

DPP2Dne 1. září 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes uvedl do provozu s cestujícími elektrobus SOR EBN 11, který je součástí dlouhodobého ověřovacího provozu tohoto druhu vozidla. Roční projekt, na kterém DPP spolupracuje se společnostmi SOR Libchavy spol. s r. o., a Cegelec, a. s., mimo testování vozidla v plnohodnotném provozu, slouží také jako zdroj dat a zkušeností pro podobné projekty v dalších evropských městech.

Nový elektrobus bude testován na různých autobusových linkách provozovaných DPP. Cílem je maximálně přiblížit provoz elektrobusu podmínkám běžným pro autobusové linky využívající vozidla s konvenčním pohonem. Cestující se s novým elektrobusem v první fázi setkají především na pravidelných autobusových linkách č. 213 a č. 188. Kapacita vozidla je plně srovnatelná se standardními autobusy na těchto linkách.

23.1.2015 - E...
23.1.2015 - E...
23.1.2015 - E...
 

Budoucí elektrobus SOR EBN 11 RZ: 5E4 8241, ev. č. 4001 zachycen ještě při výrobě v areálu výrobce SOR Libchavy spol. s r.o.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy nasadil do provozu elektrobus SOR