Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Změny jízdních řádů v ODIS Ostravsko od 2. března 2014

dpoZměny jízdních řádů od 2. března 2014. K tomuto datu dochází k úpravě trasy jen u linky 92, která bude zajíždět na zastávku Slezská Ostrava radnice. Na několika linkách jsou změněny časové polohy odjezdů spojů na základě připomínek občanů, obcí a městských obvodů, odboru dopravy magistrátu města Ostravy a Koordinátora ODIS.

Stále probíhají práce na rekonstrukci ulice Suchardovy, které vyžadují odklon trasy autobusových linek č. 33, 34, 49, 52, 56, 66 a 67.

Přehled změn

Linky č. 4, 12, 26, 44, 52, 55 a 104
upravené časy odjezdů některých zaručených bezbariérových spojů.

Linky č. 23, 28, 46, 53 a 64
upravené časy odjezdů vybraných spojů.

Číst dál: Změny jízdních řádů v ODIS Ostravsko od 2. března 2014

8 let od uzavření Dobrovolné dohody se státem

cpsPraha (20. února 2014) – Již v březnu tomu bude 8 let, kdy byla uzavřena v roce 2006 Dobrovolná dohoda mezi plynárenskými společnostmi a státem, směřující k rozšíření stlačeného zemního plynu (CNG) jako alternativního paliva v dopravě. Na dnešním jednání valné hromady Svazu dopravy České republiky vystoupil zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Jan Zaplatílek, který vyhodnotil v oblasti dohody spolupráci ministerstva průmyslu (MPO) s plynárenskými společnostmi za posledních 8 let.

Dobrovolná dohoda vyplynula z Usnesení vlády ČR č. 563 z 11. května 2005, kdy byl schválen „Program podpory alternativních paliv v dopravě – zemní plyn“. Tímto usnesením dala vláda zelenou rozvoji využití zemního plynu v dopravě s cílem nahradit do roku 2020 minimálně 10 procent celkové spotřeby pohonných hmot v dopravě zemním plynem. Usnesení vlády je v souladu s Bílou knihou evropské dopravní politiky, EU totiž počítá do roku 2020 s náhradou 10 procent klasických ropných pohonných hmot za CNG. To pro Evropu představuje nejméně 23,5 milionu vozidel na CNG a 20 tisíc CNG stanic.

Na dnešním jednání valné hromady Svazu dopravy České republiky vystoupil Jan Zaplatílek, ředitel odboru plynárenství a kapalných paliv MPO, který přednesl zprávu o plnění dohody státu s plynárenskými společnosti zejména v oblasti využití CNG v dopravě. „Jedním z cílů Dobrovolné dohody byla i výstavba infrastruktury, 100 plnicích CNG stanic, a to by mělo být splněno nejpozději do dvou let,“ uvedl Jan Zaplatílek z MPO. Mimo jiné výrazně ocenil i aktivity České pošty, jejíž vozový park na CNG má již dnes 692 vozidel a tento počet ale hodlá maximálně rozšířit ještě letos až na 2 200 CNG vozů.

Číst dál: 8 let od uzavření Dobrovolné dohody se státem

Na světě již jezdí 20 milionů CNG vozidel

2013-08-09@218@4J3 6095@ul. Křížová

Dne 19. února 2014 se v Praze konal již 7. ročník mezinárodní konference NGV 2014. Český plynárenský svaz (ČPS) jako pořadatel měl tu čest letos přivítat na konferenci výkonného ředitele Evropské asociace pro zemní plyn a biometan v dopravě (European Natural & bio GasVehicleAssociation – NGVA Europe) Lennarta Pilskoga a bývalého předsedu a člena představenstva NGV Global Gabrielle Gozziho. Na konferenci mimo jiné zaznělo, že svět dosáhl prvních 20 milionů CNG vozidel a že mezi roky 2008-2013 vzrostla globální poptávka po CNG a LNG o 220 procent z 13,6 miliardy m3 na 30,1 miliardy m3.

Konferenci zahájil výkonný ředitel NGVA Europe Lennart Pilskog slovy: „CNG zažívá celosvětově velký rozmach. EU počítá se 160 miliony eur, které budou investovány do infrastruktury CNG stanic v EU. Článek 20 Návrhu směrnice EU o zavedení infrastruktury pro alternativní palivapřímo nařizuje státům EU zajistit veřejně přístupnou infrastrukturu pro dodávku CNG s přesnými vzdálenostmi mezi čerpacími stanicemi, které umožní provoz vozidel na CNG na celém území Unie, a určitého počtu čerpacích stanic umístěných v městských aglomeracích.“

Mezi téměř dvacítkou řečníků informujících o novinkách a trendech v oblasti stlačeného zemního plynu (CNG) a zkapalněného zemního plynu (LNG) nechyběli zástupci Ministerstva životního prostředí ČR, ŠKODA AUTO, RWE, Vítkovice Doprava, města Tábor, aj. Účastní se i zástupce společnosti Chart Ferox, která se specializuje na zkapalněný zemní plyn (LNG) – palivovou alternativou zejména pro plavidla a dálkovou nákladní dopravu.

Číst dál: Na světě již jezdí 20 milionů CNG vozidel

Autobus Iveco Crossway EURO 6 na zkouškách v Krnově

Krnovští občané mohou v těchto dnech na linkách MHD Krnov potkávat nový autobus - jedná se o Iveco Crossway LE 10.8 M CITY EURO 6 nesoucí RZ: 4E9 0869, který testuje tamní dopravce Arriva Morava a.s. 
Podle dostupných informací se bude vyskytovat na lince č. 801 v trase

  • Nemocnice hlavní brána
  • Krnov, aut. st.
  • Opavská smyčka
  • Petrův důl
  • Červený dvůr
  • Průmyslová zóna a zpět

až do konce měsíce února. Autobus Crossway LE 10.8 M CITY EURO 6 je 10 845 mm dlouhý, 2 550 mm široký a 3 140 mm vysoký ( s klimatizací 3 230 mm ) a je vyráběn společností Iveco v českém závodě ve Vysokém Mýtě.

4E9 0869 - 13...
4E9 0869 - 15...
4E9 0869 - 15...
4E9 0869 - 15...

První fotografie zachycuje předváděcí Iveco Crossway LE 10.8 M CITY ve Vysokém Mýtě při převozu do Krnova
Druhá fotografie již zachycuje zmiňovaný autobus na zastávce Krnov, dílny KOS
Zbylé dvě fotografie jsou pořízeny v garážích společnosti Arriva Morava a.s., provozovna Krnov.

Další fotografie vozu Iveco Crossway LE 10.8 M CITY (RZ:4E9 0869)

Provoz Solarisů ve Švédsku v roce 2013

Vážení čtenáři. Představujeme novinky od firmy Solaris Bus & Coach ve švédských provozech. Rok 2013 byl zajímavý hned v několika směrech, které si nyní představíme podrobněji.

2. července 2013 zařadil do svého vozového parku dopravce Västerås Lokaltrafik 24 kloubových nízkopodlažních autobusů Solaris. Jedná se o první kloubové Solarisy s pohonem na bioplyn ve švédských provozech. Vozidla jsou 3dvéřová ( 2-2-2-0 ), 18 metrů dlouhá, 2550 mm široká a 3400 mm vysoká. Jsou určena pro 42 sedících a 86 stojících cestujících. Samozřejmosti je jedno místo určené pro imobilního cestujícího na vozíku nebo dětský kočárek. Výklopná plošina se nachází ve 2. dveřích. Autobusy jsou osazeny motory Cummins ISLG 320 o výkonu 234,8kW, splňující emisní normu EEV, spolupracují s převodovkou Voith Diwa 5. Všechny autobusy byly přiděleny pro městský provoz ve městě Västerås a obdržely evidenční čísla 851 – 874. Dopravce Västerås Lokaltrafik již disponuje celkem 69 vozidly, z čehož je 45 autobusů SU 15 LE CNG, polského výrobce Solaris Bus & Coach S.A..

700 - FAM 628...
693 - CPJ 953...
853 - DRT 191...
852 - DRT 186...

Na prvních dvou fotografiích jsou vozy Solaris Urbino 15 LE CNG (ev. č. 700 a 693), zbylé fotografie zobrazují nejnovější vozidla Solaris Urbino 18 CNG (ev. č. 852 a 853)

Číst dál: Provoz Solarisů ve Švédsku v roce 2013

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: